Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 2681 ggr
[LoveNasse]
0

Tappar hår

Hej! Har senaste veckan upptäckt att min hamster hane tappat massa hår i nacken, den "kala" fläcken är ca 2x2 cm, kan det bero på ålder? Han är 1,5 år.. eller kan det vara något annat ? :o

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kolla efter svart/röda pluppar i nacken. Det skulle kunna vara ohyra.

Eller allergi mot ex. botten materialet.

Mvh Alicia.

[jinnna]
0

JAG TÄNKTE SAMMA SOM GOLDHAMSTERS

OCH VISA BILD PÅ HON

[jinnna]
0

HAN MENA JAG

[aammE]
0

Honom menar du. Flört

Men ja, antingen är det ohyra, att han har skadat sig eller att han äter dålig mat.

[LoveNasse]
0

oo shit. Jag blev precis livrädd. Har panik över småkryp och var precis ute och inspekterade hamsterspånet som förvaras i förådet och det har varit råttor där så han måste fått ohyra från nån av dom. OCH ja han har röda prickar i nacken. HJÄLP HJÄLP vad ska jag göra, är det farligt för honom?? Har desseutom pussat på honom. Har lite panik just nu.

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#65 Beställ en tid hos en smådjursveterinär så de kan ta skrapprv från huden för att se om det är ohyra och i så fall vilken sort så man vet vad man ska behandla imot.

Är det röda hönskvalster så kan det smitta de flesta djur, men inte människor.

Mvh Alicia.

[LoveNasse]
0

okej.. så det går inte att behandla själv? :o

DwarfNome
0

#7 Eftersom det precis rekommenderades ett vet besök så går det uppenbarligen inte att behandla själv Flört

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

[LoveNasse]
0

smart! Var bara i lite panik tillstånd, har världens fobi mot småkryp .. huh… men jag ska boka en tid imorgon. Där rök mitt studiebidrag för den här månaden alltså.. men ett min lilla älskling går klart före såå det är väl bara att betala och se glad ut antar jag..