Hur stora chanser har hamstern?
När vi kom hem idag efter att ha handlat så hittade vi dotterns hamster på nedervåningen, under trappan i en plastback. Den levde men fräste hysteriskt när jag försökte ta den. Jag fick in den i buren igen men när den försökte gå uppför den lilla bron till sitt hus så trillade den bara och den använde bara ena framtassen när den skulle äta.
Luckan var stängd till buren men överdelen hade på något mystiskt vis ruckat sig lite från underdelen, fast det inte ska vara möjligt. Jag tror att den har tagit sig igenom, trillat ner på golvet, sprungit ut ur rummet och så trillat igenom trappan till undervåningen. Vi har katter så det är inte omöjligt att de varit på den när du sprungit på golvet.
Sambon är hos vet med den nu, han åkte direkt, men hur stora chanser tror ni att den har? Den är så otroligt tam, vi skulle sakna den så enormt allihop om den inte kom hem igen.
Den åt som sagt lite men ville inte komma ut från huset och något var fel med frambenet.
Omöjligt att säga, det är nog bara en veterinär som kan ge ett utlåtande om hur illa det verkar. Men håller tummarna att den återhämtar sig..!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Det jag funderar på är om den äter och dricker, och enda skillnaden är att den haltar när den går, är det då humant att ha kvar den?

Hamstrar som får ben skadade i olyckor läker oftast av sig själv. De haltar en stund och man får smärtstillande av veterinären men sen brukar det bli bra igen.
Om hon inte har intre skador utan det bara är benet det gäller så hade jag gett hamstern en chans. Med smärtstillande för det kan göra ont.
Men jag vet många som hoppat, klämt sig eller skadat ben på något sätt och i stort sett alla har blivit bra igen.
#3# Hur vet man om den har inre skador och hur ger man den smärtstillande?

#4 Det är någonting veterinären tar reda på. Smärtstillande ger man i droppar i munnen.
Lilla hamstern kom hem nu. Vet var väldigt imponerad av hur pigg hon var, berömde hennes teckning och färg och gick t.o.m ut och visade henne för en kollega. Hon såg ju att hamstern haltade men hon använde tassen för att tvätta sig och verkade inte besvärad då så hon får vara kvar och så ser vi hur det blir med benet.

Då blir det säkert bra tror jag:)
#7# Vi får hålla tummarna, dottern avgudar den lilla tjejen. Tack för all hjälp :)