Avel
Hej,
Jag skall para mina honor (vintervita) men de bara bits när jag försöker para dem?
Är väldigt tacksam för tips och råd!!!!!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Honan måste vara brunstig för att kunna para sig. Är du säker på att hon varit det när du försökt?
Nej det har hon uppenbarligen inte men hur märker man det om man inte sätter ihop dem? Hemskt tacksam för alla tips och knep som finns, har testat på kvällen i tre veckor nu
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#2: Jag vet faktiskt inte hur det är med dvärgar då jag bara läst på om guldhamster. Men hos guldhamstern så kan man smeka med fingrarna på ryggen ner mot rumpan. Hon kommer då att ställa sig i parningsläge. När dem står i parningsläge trycker dem ner sig mor golvet, särar på benen och har svansen uppåt.
Det är inte alltid på kvällen dem är brunstiga, dem kan vara det på natten också. Då brukar man få ställa alarm och testa lite då o då om det inte funkade första gången. Men en hamster är bara brunstiga var 4:de dag.
Men det här är bara på guldhamstern, men det borde funka på dvärghamstern med?
Här finns en bra artikel om avel på vintervita dvärghamstrar; http://hamster.ifokus.se/articles/4d713a09b9cb462221051c6c-att-avla-pa-vintervit-dvarghamster#articles-2
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_