Bästa underlaget?
Vilket tycker ni är det bästa underlaget att ha i hamster buren? Jag har spån nu till mina, har både guld och dvärg. Men vilket rekomenderar ni?
Tack för svar :)
Jag har testat lite diverse och de som funkat bäst här är STL-strö, alspån och toalätt.
Spån, torv och torvmix funkar inte då jag är väldigt känslig för damm när jag städar burar.
Hade hamstrarna fått välja så hade de helt klart valt torven.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Toalätt är den som funkar bäst här hemma, framförallt då jag är allergisk mott spån, och känslig mot damm.
Sen luktar inte toalätt och det håller betydligt längre än spån som börjar lukta efter 5-6 dagar, medans toalätt håller sig rent och fräsht.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida

Ja, jag märker att mitt spån dammar så jag blir lite orolig får byta jätte ofta. Jag tänker gå till ica nu och köpa toalätt! Tack :D
#1 & #2: är det dem som ser ut som pellets?
Prata till ett djur som du pratar till en människa, de har också en själ och du får så mycket tillbaka!
#4: Stämmer bra det.
Toalätt är papperspellets. 

förresten mina hamstrar mygger ju bo med spån, hur ska de göra nu då? Räcker det med toapapper?
Alspån funkar bäst enligt mig, har prövat lite olika… Grävvänligt till skillnad från toalätt och luktfritt om man har toalett som hamstern går på
Totte här hemma brukar bygga en vulkan av alspån och toapapper.

haha, jag funderar på att skaffa akvarie så kan jag ha grävstation med spån sedan toalätt allmänt :)
Jadu bea, jag använder spån som jag köpt och sen torkat ut då det inte är klart vilket trä det använt på påsen. Fast nu när jag skaffar guldhamstern hade jag tänkt mig att byta till toa-lätt
Förresten tror jag de har 69kroners på grizzly i k-stad så du inte behöver köpa de små 20kroners påsarna på ICA xD
Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.
Gillar lättströ/hampaströ som man köper på granngården, använder det till alla mina djur och det luktar jättegott! Det går att gräva i också.
asså min hamster äter spån? är det normallt eller ? :O
Jag har toalätt till en av hamstrarna, alspån till den som klättrar och hoppar mycket för det är mjukare att landa på. Min dotter blandade toalätt och alspån till sin idag och den trivs bra med det oxå.
Jag använder All pet pine, Lite hårdare variant utav toalätt.
När jag jobbade på djuraffär använde de den och jag tycker den är jätte bra.
Lätt att göra rent. Jag testade först spån och jag nästan hatade det då det hamnade överallt när man fyllde på eller städade buren.
har även hört att det inte är så bra heller.
Hello, Im not Johnny Cash, and i dont walk the line !
#13 vad menar du för spån som du hört är dåligt? :o
Jag använder hampaströ/lättströ eller STL-strö till mina hampisar
Medarbetare på Chinese crested ifokus.