Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 2010 ggr
[Emma--]
0

Hur nekar du köpare?

Ber om ursäkt ifall det fanns en sån tråd redan men jag kunde inte hitta när jag sökte i alla fall.

Hur gör du när du nekar en köpare?

Och vad har krävts för att du nekat någon?

Jag behöver lite tips Tungan ute Det är en som varit intresserad ett tag innan mina bebisar blev leveransklara och jag har fått skyll efter skyll varför hon inte dykt upp, eller hört av sig. Och upptäckte idag att det i dom flesta fallen var just bara skyll. 
Nu funderar jag bara på vad jag ska säga, speciellt om hon nu mot förmodan skulle dyka upp tillslut utan att meddela mig först. 
För hur bra hon än lät i början så känns det helt enkelt inte bra längre när jag vet att hon bara skyllt ifrån sig på allt möjligt.

Ni som sålt djur, har ni fått höra många och konstiga skyll?

[Emma--]
0

Jag skrev kort och gott att det känns som att intresset från hennes sida inte kändes tillräckligt stort så att jag valt att hitta andra köpare till hamstrarna.

Men berätta gärna fler historier vad ni har fått höra :)

[Memris]
0

Ja, det kommer ju endel märkliga förklaringar.
Vanligast är att de inte hör utav sig alls.
Beroende på situation så har jag sagt att jag inte har en bra känsla inför köparens intentioner/förmåga att ta hand om hamstern på ett bra sätt eller att jag tolkat intresset som så pass löst att jag valt att gå vidare med en annan intressent/köpare.
Jag struntar faktiskt i om någon skulle bli arg, det är ju jag som för talan för hamsterns välmående o framtid :)

Odette
0

Ärlighet och öppenhet :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

[Emma--]
0

Jag försår ärligt inte varför någon försöker sig på att skylla på allt Tungan ute Först var det internet som inte funkade, sen var det en spis som måste lagas, och sen en mobil som försvann. Och sista gången dök hon bara inte upp. Dom senaste 3 sakerna var på 3 dagar.

Jag har bara en tendens att vara rädd för att jag ska uttrycka mig galet, eller att någon ska bli arg.

UlrikaD
0

Om någon inte skulle dyka upp utan orsak, eller vara allmänt veliga så säger jag nej tack helt enkelt. Jag kräver lite mer engagemang än så.

Jag har folk som skrivit och varit intresserade på i stort sett varenda hamsterkull jag har haft, men det har aldrig blivit någonting av köpet. Så för ett tag sedan sa jag det att det aldrig kommer att bli aktuellt över huvud taget.

Man behöver inte vara elak när man nekar utan man säger ärligt varför. Sen får ju personen i fråga ta det som en lärdom eller bli sur, det är upp till dem.

Bulba
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag hade en ung tjej som ville köpa en hamster av mig, hon bodde på ett behandlingshem för ungdomar och djur var förbjudna men hon hade en plan ifall de skulle hitta hamstern då brodern kunde ta hand om den då.

Jag sa helt enkelt att det inte kändes som att en hamster passade just henne och just då. Jag var ärlig helt enkelt. Det är ju ditt ansvar att djuren får det bra :)