Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 1335 ggr
maria98bert
0

Korsa färger..?

Jag o min kompis är intesserade av att få en hamsterkull. Detta kanske inte kommer ske förens nästa år eftersom vi inte har så mycket tid i år.

Men iaf; vilka färger ska/får man inte korsa?    Alltså som:

Satin+Satin= Föds Hårlösa och utan ögon

Älskar er mina små bebisar <3 Curry o Baloo (;

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Man ska inte blanda in gulbaserat (gul, sköldpadd) i creme baserat (sobel, creme, caramel m.m.)

Man ska heller helst inte blanda svartbaserat (svart, champagne, dove och choklad) med creme baserat.

Viltfärgade färger (normalfärgat, rost, silvergrå m.m.) kan paras med alla färger.

Mvh Alicia.

Dumbo-
0

Är det verkligen så allvarligt om man parar satin+satin, att det föds ögonlösa ungar?? ;o

UlrikaD
0

#2 Nej det stämmer inte.

Man ska dock inte para två vitmagade/roan med varandra då det kan resultera i ögonlösa ungar.

Dock är det inte många som i dagsläget avlar på vitmagade/roan överhuvudtaget.

maria98bert
0

Tack för svaren!

3# Fick för mej att det var så men det kanske är som du säger, att av vitmagad/roan blir det ögonlösa ungar

maria98bert
0

1# Tack (: tur! Min kompis hade tänt att köpa en vildfärgad hane att avla med, jag vet inte än vad jag ska köpa. Helst en creme eller någon ljus iaf.

goldenhamsters
0

#5 Creme passar utmärkt att avla med en viltfärgad färg.

Ett tips är att köpa en hamster från uppfödare och inte från djuraffär då de från djuraffär brukar bära på mer sjukdomar och är för det mesta otama från början och lite mer livliga.

Om du söker en hamster så har jag ett par stycken till salu just nu i cinnamon, normalfärgat, normalfärgad mörk och creme Flört

Här ser du vilka färger: http://goldenhamsters.se/Nuvarandekullar.html

Mvh Alicia.

UlrikaD
0

#4 Finns info att läsa om avel och färger på SHF:s hemsida.