Färg och rasbestämning! Hjälp!
Någon som kan ha en aning?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har du en bättre bild på hamstern? skulle viljat se h*n uppefrån, så jag kan se färgen bättre.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Ser ut som h*n har färgen mandarin sapphire
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
#4 Sapphire är också en färg ;). När det gäller Mandarin, så har hamstern agouti eller sapphire också, så om en hamster har färgen mandarin, så är det mandarin agouti eller mandarin Sapphire ;). Sen kan även färgen vara ex mandarin sapphire pearl eller mandarin agouti pearl och då är det bara ålen (strecket på ryggen) som syns, resten av hamstern är vit.
Om det är en vintervit eller en Hybrid kan jag inte säga ;).
//Frida
Oj! Detta kommer ta tid o lära sig! =) Hänger inte riktigt med! Sapphire, är det lite blågrå? Undra då vad min Oliver har för färg, han var mandarin trodde jag, lite gulorange med mörkare orange ål.
Finns det någon bra sida där man kan lära sig allt om färgerna?
#6 Sapphire är blågrå ;), ljusare än agouti.
Din andra hamster är mandarin agouti
. Sen finns det ju olika nyanser av färgerna.
//Frida
Någon som vet?? =)