Foder?
För snart en vecka sedan tog jag in två guldhamstrar för omplacering då de inte kunde bo kvar i sitt hem. Jag har aldrig haft hamstrar tidigare och förväntade mig att de skulle vara griniga och tråkiga och sova hela tiden, vilket stämde på den enda hamstern med inte den andra. (jag har nu förälskat mig i den piggare hamstern och hon kommer förmodligen få stanna.)
Hur som helst så fick jag med en påse gnagarblandning. Vet dock inte vilket märke det är. Jag vet att gnagarblandningar sällan är bra för något djur så vad ska jag ge istället?
Jag har även fem gerbiler. De äter en egenblandad mat. Skulle hamstrarna kunna äta samma mat?
Blaningen innehåller:
Pretty pets (gerbil/hamster)
Sockerfri müsli
Lite gnagarblandning utan solrosfrön och pellets
Doggy hundmat
Jag brukar inte ha exakta mått när jag blandar men basen är prettypets.
Funkar detta till hamstrarna också?
Om inte vad kan jag köpa istället?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
vågar inte uttala mig om pretty pets etc, har inte det själv men här finns en länk till en artikel om basfoder. Där kanske du hittar lite mer info :)
Behöver du tips på färskfoder/tilläggs Foder kan du kolla här ->
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Förstod inte riktigt hur man skulle kolla..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Fungerar dogmans Foder för smådjur?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Nej det hade jag inte använt då jag anser att det är dålig kvalité. Tex Hamster Crispy som finns i de flesta djuraffärer är mycket bättre.
// Sofia
Du klickar bara på de blå länkarna :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag åker till djuraffären på lördag, så får jag hoppas jag hittar något Foder som verkar bra :)
Ska kolla efter de ni tipsade om!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com