Välkommen hem Freedom
Idag skaffade jag mig en ny guldhamster. Egentligen skulle jag bara hälsa på kaninen som jag ska hämta hem på tisdag, men då såg jag en otroligt gullig hamster. Halvvägs hem hade hon gnagt upp ett stort hål i transportlådan, hon utgick från ett av lufthålen och snart kunde hon sticka ut huvudet. Därav namnet Freedom, hon ville ut i den fria luften. Nu bor hon här hos mig iallafall och har gjort sig hemmastadd i sin nya bur 
Gullig hamster du har hittat.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Visst är hon 
Uppdate: Börjar misstänka att hon är en han. Inga tecken på att det kunde vara en hane fanns, och vi kollade han på samma sätt som vi kollade Ville(då kunde vi känna att han var en kille innan det ens syntes). Antingen så är han en kille, eller så är kon bara brunstig. Vi får se om ett tag :)

En hane har en synlig pung om du håller i hamstern.
Jo, jag vet inte om Freedom nu bara är svullen, men ju mer jag kollar ser det ut som en hane…
Svullen? En hona blir inte svullen om hon brunstar, om det var det du menade.
// Sofia
Okej(har inte så stor koll på hamstrar och hur dom blir när dom blir brunstiga, vet bara att kaninhonor blir svullna när dom är brunstiga), då är visst lilla Freedom en pojke 

Som Roxie skriver. En hona ser exakt likadan ut i brunst som ur brunst. En hane däremot har stor, synlig pung.
En KH kan vara lättare att se på än en LH men det bör vara svårt att missa om det är en hane ändå.
Okej, Ville som jag hade förut var LH och på han kande dom på djuraffären efter för att känna om det fanns någon pung. För han hade den inte "ramlat ner" än, men den kändes. Vi kände ingen när vi kollade Freedom(han är KH) men det kan ju hända att vi slarvade lite då vi kollade. Nu syns det att det är något där
Jo, nu syns det jättetydligt
Speciellt när det är tvättdags