Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 2230 ggr
La nouvelle
0

vassa klor

Nu har jag en fråga om hamsterns klor. De har blivit så vassa och långa! Ska de klippas? Gör zooaffärerna det? Har satt in ett lerfat att bada i, tänkte han kunde vässa dem i det. Hur gör ni andra med klorna?

Kalendula
0

Klart att du ska klippa dem, man kan ringa zooaffärerna o fråga om dom klipper klor o vad det kostar. Om du inte kan eller vill klippa själv så kan du fila ner klorna med en vanlig nagelfil.

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag brukar klippa mina hamstrars bak-klor.

Då klipper man bort det yttersta vita innan pulpan. Brukar vara ganska enkelt.

Mvh Alicia.

La nouvelle
0

Tack. Nagelfil har jag funderat på. Börjar där så får vi se. Undrar bara hur i hela friden det ska gå till - han sitter ju aldrig stillSkrattande. När vi hade kanin fick han alltid åka till djuraffären för pedikyr.

Roxie
0

Personligen skulle ja aldrig ta mina djur till en djuraffär för kloklippning. Det är jättelätt att göra själv. Jag använder en liten nagelsax. Funkar utmärkt.

// Sofia

TildaH
0

Hur långa är de då? En hamster kan ju ha ganska långa klor utan att de är för långa.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

La nouvelle
0

Svårt att säga, men man ser dem när han står och "håller sig i gallret" (:D). Och när han springer/klättrar på mig känns det som små nålar genom tröjan. Vi har dock bara haft honom i tre veckor så han är ju rätt ung (8 v) - de kanske är normallånga? Men om jag ska klippa själv är jag så rädd att han ska rycka till och jag ska klippa av honom tårna. Gah!

TildaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vet inte hur pass bra dessa klor syns, men denna gosse har bra längd på klornaGlad

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

La nouvelle
0

Bakklorna ser jag. De är inte längre än så! Kanske bara vassa? Ska prova att fila.