Satin eller inte?
För mig ser hon ut som en solklar satin!
Som jag skrev till dig på zoonen så måste någon av föräldrarna vara satin, även om det är en dålig satin, eller så stämmer inte någon av föräldrarna. 
kan det itne vara så då att föräldrarna är bärare men inte har de själva, om man säger så. att det finns längre bak i generna
#2: Det går inte, eftersom satin är ett dominant anlag.
En hamster kan alltså inte bära på satin, utan måste vara det själv för att ungarna ska bli det.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Javisst hon ser ut att vara satin :) Så söt.
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.

Säger också som jag sa på zoonen. Din hamster är en satin och någon av dens föräldrar måste då vara satin också.
Okej tack!
Eppilana heter hon förresten =)
Är det en hona verkligen??
Hon har ju världens släp ju! Jättesnygg tjej 
Mvh Alicia.
Japp, =D Ja hon är jättelånghårig! Hennes syster är minst lika tufsig :P Vi va till å med tvugna att kolla könet en extra gång XD
Härligt släp…
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Ja hon ser ut att vara satin, mycket fin päls har hon också ^^
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag är fundersam över hennes färg, hon är vit med en stor fläck i ansiktet och någon enstaka i på kroppen. Är hon en överspottad guldhamster eller något annat? 
Mvh Alicia.
Hm, vet inte. Överspottad?
#15 Alltså att det är en dominant spot som fått för mycket vitt på sig. Ex 2 dominant spot parats varandra kan det bli så eller om det hänt under flera gånger.
Mvh Alicia.
#17 En sådan dominant spot kan man få om man parar en bandad med en dominant spot och nästa generation med en bandad dominant spot och en bandad igen. då kan du få en nästan vit hamster med ändast få fläckar (3-5 Fläckar). Jag vill säga att denna är en bandad dominant spot! Jag älskar denna teckning bandad dominant spot. Tycker det är en mycket vacker teckning.
Hade en gång en svart bandad dominant spot hona som nästan var hel vit. Förutom 3 små fläckar på jumsken och sin bläs. hon var otroligt vacker den honan.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
#18 Jamen det var ju en jätte cool blandning! Jättesött med någon fläck i ansiktet och någon på rumpan också. Första gången jag ser en hamster som har de två teckningar tillsammans. En sån vill ju jag ha, någon som tänkt blanda ds och bandat någon gång?
Fast vilken är henne färg, förutom teckningarna alltså. Är hon normalfärgad?
Mvh Alicia.

Ser ut som om hon är svart i grundfärgen.
Jag hade en bandad d.s kull för några år sedan. En del blev d.s och en del blev det väldigt mycket vitt i.

#21 Om hon är 10 veckor nu så bör du nog vänta lite med att ta kull på henne. Rekommendationerna är 5 månader minimium.
Ja, jag menade månader ;)
Då är hon för gammal för en första kull
Det är stor chans att hon får komplikationer vid födseln om hon är för gammal för en första kull och du kanske mister henne då. Och det skulle inte vara roligt.
Mvh Alicia.

#25 Tror hon menade att hon skulle para henne OM några månader istället för om en månad.
#21 Hon är svart, att hennes mamma är choklad innebär bara att din tjej bär på rost (choklad är en kombination av svart och rost). Men det är rätt stor skillnad på svart och choklad å din tös ser ut att vara svart iaf :)
du skrev att hennes mamma var överspottad, å nästan inte hade något vitt på sig alls..? Med överspottad menas att hamstern har så många vita fläckar att grundfärgen (i de här fallet choklad) knappt syns; hamstern är nästintill bara vit.
Det är det som kan vara lite krånligt med att para bandat med dominant spot- att ungarna i slutändan kan se ut att vara helt vita. Trots att de kan ha en annan färg "under", fast som inte syns med blotta ögat ..
Alltid bättre att para en ds med en helfärgad hamster, likadant med bandat. (en bandad hamster har ett vitt band runt magen typ som ett vitt bälte..)
Jaja, nu ska jag inte babbla på för mycket här xD
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_