en bra grej till ni som har honor.....
hej alla ni som har hon hamstrar om man vill para sin hona så moste hon bli könsmogen först
när hon är könsmogen så går hon med svansen uppåt då kan man para dom
men om man inte vill para sin hamster så låter man bara de vara

Återigen som jag skrev någon annanstans.
En könsmogen hona går inte omkring med svansen uppåt. En brunstig hona kan däremot ställa sig i parningsställning med svansen upp då hon brunstar.
T som i….eller B som i…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hamstrar kan bli könsmogna vid 3 ½ veckors ålder och dvärg vid 4-5 veckor. och det är alldeles för ungt för att para de….
Konstaterade ni inte i en annan tråd att ts var ett troll?
Varför ska man konstatera att man är ett troll bara för att det man skriver avviker ifrån ens egna åsikter etc?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#5 I en annan tråd hade hon skrivit att hon skrattat åt sin hamster som låg i en transportbur ute i solen och nästan dog av Värmeslag. Då sades det att hon var ett troll.
Mvh Alicia.
#4# Skrev jag att man SKA konstatera att ts var ett troll? Lär dig skillnaden på ett konsterande och en fråga!
Det måste jag ha missat tyvärr.
Hur som haver, om vi ska gå helt OT i denna tråd, så kan ju faktiskt ni medlemmar också vara med att moderera stötande inlägg genom att anmäla dem, ifall vi skulle missa något.
Men jösses, lugna ner dig nu!
Jag tycker bara att det är illa att man som medlem ska bli anklagad/ifrågasatt för att vara ett troll bara för att man själv inte delar åsikt eller vad det nu kan vara.
#6# Precis! Det var det jag menade när jag frågade här. Tack för att du tog upp det.
#7# Jag är lugn, det är nog du som behöver ta ett djupt andetag. För trots att inlägg 6 precis förklarat för dig vad som menades så fortsätter du ändå med ditt felaktiga antagande att JAG har utmålat någon som troll. Det kan knappast vara okej för dig att anklaga folk heller.
#9# Dessutom så handlar det nog inte om att dela åsikt eller inte när det gäller någon som skrattande berättar att hennes hamster nästan dött i solen.
Nu kan man väl diskutera det lämpliga i just det uttalandet. Däremot så behöver man väl inte vara ett troll för det?
Sedan så är det ju svårt att höra det riktiga tonläget i en text. Jag vet många som börjar gapskratta vid hemska händelser just för att det blir en reaktion på tex panik eller rädsla.
Sedan så förstår jag inte ens varför du var tvungen att påpeka detta med att TS ansågs vara ett troll i en annan tråd.
#13# Åter igen, (hur är det med läskunnigheten?) så påpekade jag inte utan jag frågade. Det känns dock som att det räcker med att förtydliga det tre ggr, är det ytterligare problem för dig så hänvisar jag dig till att läsa inlägg #4# Så många gånger som behövs för att det ska gå in.
Och jag tycker du ska ta och tänka på hur du själv beter dig nu.
Och som jag skrev i mitt inlägg #13:
Sedan så förstår jag inte ens varför du var tvungen att påpeka detta med att TS ansågs vara ett troll i en annan tråd.
?
T som i troll eller B som i barn.
Hursom så tror jag det blir trevligare om endel av TS trådar raderas.
Är det någon som är missnöjd med TS inlägg, klicka då på anmälknappen o sitt inte o skriv samma inlägg i alla trådar.
Jag har för den skull inte tagit TS parti utan tycker bara att detta tjatande inte leder någon vart.
Vi diskuterar internt hur vi ska gå vidare gällande detta troll/icke troll, så det behöver inte ni andra fundera på
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
#17# Lustigt hur du missar vem det är som ältar och tjatar i tråden :) Sen får du gärna peka mer specifikt på vem som har skrivit samma inlägg i alla trådar och gärna hänvisa till vilka trådar det gäller.
Man tycker att det bör ligga mer i ert intresse att syna en medlem som skrattande berättar hur hennes hamster steks i solen (och de som ivrigt försvarar medlemmen) än att gå på alla som på minsta vis frågar något som berör ämnet troll.
Då tycker jag att du kan ta och läsa sajtens skrivregler http://hamster.ifokus.se/discussions/4d7153a4b9cb462227064b1b-skrivregler-#4d712436b9cb462141045c57-1 där det klart och tydligt står att det inte är tillåtet att ägna sig åt personangrepp.
Att kalla någon för troll bland annat är ett personangrepp, och de trollen som kommer till sajtens blir avstängda.
Men det sker en hel del bakom kulisserna också och att diskutera enskilda medlemmar öppet på sajten är inget vi ägnar oss åt.
Och om du (eller någon annan för den delen) har problem med en enskild tråd/inlägg så kan man antingen anmäla inlägget anonymt, eller bara skicka ett pm till någon av oss som driver sajten.
Och med detta sätter jag punkt på diskussionen.
#19# Jag tycker att du själv borde ägna det en blick då du ägnar dig både åt personangrepp OCH är ot vilken INTE är tillåtet. Ibland kan det vara bra att granska sig själv innan man kastar sig över andra medlemmar. För även om du så innerligt försöker framhäva vi och ni när du skriver så är du inte det minsta undantagen från reglerna, det kan vara bra att tänka på. Du är bara en vanlig medlem som alla andra och reglerna gäller även dig!
#21# Vad hände med punkt på diskussionen? Fast du kanske brukar skriva så titt som tätt?
Och vart står det i reglerna att du får ägna dig åt personangrepp för att du är Sajtvärd? Ingenstans står det att sajtvärden står utanför de regler som gäller och hur mycket du än försöker sätta dig på höga hästar så är du bara en vanlig medlem på iFokus som bestämt dig för att Starta en sajt, något som vem som helst kan göra. Försök att inse det så ökar nog trivseln här inne markant.
Har du problem med något så finns funktionen pm där du kan fortsätta träta, då privata konflikter inte har något att göra öppet på sajten.
Sedan så tycker jag att du kan ta och läsa om och läsa rätt. Både mina inlägg och sajtens regler.
Men tyvärr brukar det ofta bli så att de som inte får som de vill/får varningar etc går till personangrepp istället för att se till sitt eget beteende.
Och med detta låser jag tråden då jag anser att den tappat fokus för länge sedan.