Hamster iFokus

Hamster

Etiketthybrider
Läst 2203 ggr
Lamina
0

Djuraffärer alltså...

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Som en del kanske vet så dog ju systern till min Eris i Fredags. Eris har redan visat ganska tydligt att hon inte trivs själv, och eftersom jag inte känner till några uppfödare i närheten eller kunde hitta några hamstrar på blocket så fick det bli till att köpa en ny flicka på djuraffären. Tyvärr fanns det inga inne på djuraffären i Falun, så jag bad morsan köpa en i Borlänge efter jobbet. Eftersom jag gärna ville kunna skilja på Eris och den nya väldigt lätt så bad jag henne köpa Agouti Pearl flickan som jag visste att dom hade efter att ha pratat med dom i telefon. Sagt och gjort, för några minuter sen kom nytillskottet hem, och "hon" var en skönhet! Lätthanterlig är "hon" också, hade inget emot att jag plockade upp och kollade kön för säkerhets skull. Men någon flicka var det inte… Jag blir så less, hur svårt ska det vara att skilja på honor och hannar egentligen? Det är inte första gången jag får hem fel kön, vilket är själva anledningen till att Eris och hennes syster överhuvud taget finns till! Nu sitter jag här med ännu en hamster jag inte vet vad jag ska göra med. Jag har försökt ringa djuraffären, men det är upptaget. Ska se om jag kan få tag på dom senare. Men vad ska jag nu göra egentligen, köper jag en hona därifrån så kommer hon ju troligen vara dräktig med just den hannen jag sitter med nu. Dom är inte direkt unga, nämligen, jag skulle gissa på att killen är i ungefär samma ålder som Eris (runt 4 månader)

Gah, hur svårt ska det vara att läsa på lite om dom djur man säljer..? Skrikandes

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Roxie
0

Åk tillbaka och byt. Säg till dom att de sett fel kön. Passa även på att visa hur man ser skillnad så kanske de skärper till sig.

// Sofia

Lamina
0

Har pratat med dom nu. Tydligen måste någon ha gjort väldigt fel någonstans, för att alla 5 hamstrar i honburen visade sig vara hannar, och några honor finns det inte. Jag ska få lämna tillbaka honom, men det blir ju inte det lättaste eftersom jag varken har bil eller körkort. Och nästa problem, vart ska jag få tag på en hona..? Rynkar på näsan

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Roxie
0

Kanske från nån uppfödare?

// Sofia

Zvintos
0

Jag känner igen ditt problem.
Tyvärr finns det ganska obefintligt med uppfödare i Dalarna.
När jag bodde där uppe var det i princip bara jag som födde upp guldar just då.

Om det är så att du skulle kunna hitta en hona i Örebro-trakten (leverans till Kumla), så skulle vi ev kunna ta med oss henne upp.
För vi kommer troligen åka upp till Falun på lördag. Glad

Lamina
0

Ironisk nog finns det faktiskt en dvärghamsteruppfödare i just Kumla. Men verkar inte vara några ungar på G där. Inga hamstrar på blocket i det området heller. Konstigt, i vintras krylade det av dom. Aja, får väl vackert vänta på att dom får in nya honor på djuraffären. :(

Tack för erbjudandet iaf. :)

//Lamina

Zvintos
0

#5: Jag vet att hon finns, då vi i princip bor grannar. Tungan ute
Jag har sett dvärghamstrar här i närheten och där fanns honor till salu.
Annonsen inkom igår, så kika in den om där är någon intressant. ^^

Lamina
0

Jag måste vara blind, för hur jag än söker kan jag bara hitta guldhamstrar… Du får gärna länka till annonsen i fråga. Oskyldig

//Lamina

Zvintos
0
Geishas
0

Jag har dvärghamstrar till salu.

Men jag kan nog inte ordna transport till Kumla tills lördag, kanske ngn stans på vägen?

Lamina
0

#8 Tack!

#9 Vart då? Hur gamla är dom och vilka färger?

Morsan ska tydligen köra (tåg alltså) ner till Örebro på Torsdag, så får jag svar från tjejen i Örebro så har jag iaf transport ordnad. ^.^

//Lamina

Geishas
0

Jag bor i Katrineholm.
Jag har alla färger här hemma. Hur gammal vill du att den ska vara?
Jag har allt från 5 veckor till 4 månader gamla ungar.

Kontakta mig om du skulle vara intresserad av ngn av dem och inte hittar på annat håll.

Lotta