Sterilitet
Ver att man inte bör ta kullar på honor över 1 år och att de blir sterila i den "vevan". Men hur är det med hanarna, blir de sterila och vid vilken ålder ungefär i så fall? Tala om i ditt svar vilka arter dina svar rör.
Mvh Ellenfyrkant
När det gäller guldar kan man använda hanen så länge man vill, dock bör man vara noga med att hanen är i god kondition, fint hull, pigg osv eftersom en parning kan vara väldigt påfrestande.
Och så får man ju tänka på att det finns en chans att en äldre hanen är steril, att parningen inte alltid tar.
// Sofia
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Beror ju på hamster till hamster men ungefär 1,5 - 2 års ålder verkligen max! jag skulle då inte para en hane som är över 2 år hur fräsch han än verkar. Fast jag slutar avla på hanar när de är över 1,5 års ålder ungefär, undantag finns.
Mvh Alicia.
Jag skulle bra kunna använda Tazzars Dubbel-Knut i aveln ännu. Han är i god kondition,bra hull och allmänt fysiskt frisk. Men jag misstänker han har blivit steril i äldre dar så jag har bestämt att pensionera honom. Men som Roxie säger angående guldhamster hanar så kan man använda dem så länge de är i god kondition,bra hull och allmänt fysiskt frisk fast de är en gammal gubbe.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/