Guldhamster honor blöder ur ögonen!!!
Mina två kompisars guldhamster honor blöder ur ögonen.
Vi har tittat på olika hemsidor, i en stog det att när deras tårvätska kommer i kontakt med luften blir det rött. Är det sant?
Skulle glädjas av att ni svarar ganska snabbt, mina kompisar och jag är JÄTTE oroliga.
MVH Jolinn samt vänner.
Ja deras tårvätska blir röd. Du borde kanske ringa och rådfråga en vet.
Vet vi tänkte ta in dom till vetrinären men vi ville veta vad som hade hänt men tack för svaret vill ha lite mera fakta om blödningar i ögonen och runt ögonen . Det stog att det kunde vara en inflamation på en hemsida 
Hon kan vara förkyld eller fått en skada på hornhinnnan också.
Beror lite på hur det ser ut, har de stått i drag eller verkar förkylda? Nyser de och så, eller är det bara lite rött kring ögonen när de är nyvakna eller liknande?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Ja, det kan ju bero på många olika saker.
att balkongen var öppen gör det nån skildnad?
nej dom nyser inte
#6 Hamstrar (eller andra smådjur för den delen) bör inte utsättas för drag så visst kan det vara det, ställ buren i ett annat rum om balkongdörren står öppen ofta.
Hamstrar blir lätt förkylda av att stå i drag och har man otur kan de dra på sig lunginflammation etc.
Så jag skulle rekommendera att sätta dem i ett annat rum först och främst.
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_