Flytta till ny bur?
Vi har ju haft vår hamster i nästan två veckor nu och hon verkar ha vant sig fint vid buren. Jag tycker dock att den är för liten så imorron så ska vi köpa en större. Hon sover ju i sitt hus hela dagarna så jag funderar på hur man gör burbytet så smidigt som möjligt.
Funderar på att inreda den nya så som den ska vara och sen när det är klart, bara ställa in huset med den sovande hamstern i den nya buren?
Eller är det dumt? När den kikar ut imorron kväll så är omgivningen totalt annorlunda mot hur den var när hamstern gick och la sig.
Men samtidigt så är den ännu inte så tam att det går att ta ut den ur buren och därför känns det smidigast och minst stressigt för den att flytta den medans den är i huset.
Vad tror ni?
Så kan du göra, flytta bara med så mycket spån som möjligt från gamla buren så den inte får en chock när den kommer ut och det inte luktar "hemma".
// Sofia
#1# Toppen, då provar jag det. Den nya buren har bättre inredning med men ska jag till en början ändå inreda med det som hamstern är van och så byta ut det succesivt sedan?
Du kan ju ha lite av de nya sakerna i buren, men låt nåt gammalt följa med till en början :)
// Sofia
#3# Då gör jag så, hans toa/sandbad får följa med :)