Dove umb vs Silverdove
Superfina ungar som vanligt 
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
För första gången på mycket länge, om någonsin, skall jag skriva en helt icke-konstruktiv kommentar: Ooooh så fiiiina! Tokläckert! =)
Tackar
De två översta är systrar till min Themisto härhemma. Hade själv aldrig sett vare sig en dove umb eller en silverdove som bebisar förut så att färgbestämma dem var klurigt, hoppas bilderna kan vara till hjälp för någon annan framöver.
Alltid bra med sådana här jämförelsebilder. =)
#11 Men jösses… Så sjukt läckert. =)
Jag säger bara : MUMS!!!!
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Silverdovarna; är de homozygota silver då eller? För annars kan man väl inte se det med blotta ögat tänkte jag?
Aldrig sett en dove umb, härligt mörk å fin 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

Undrar om inte en silverdove är min Lysithea som bebis?
#15 Lysithea 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_

#16 Japp, nån av bebisbilderna bör vara på henne. Är ju Helena som fött upp henne, efter en pappa som jag i min tur fött upp.
Bästa, finaste tjejen!

#11 åww ge mej!
//Anja
#14 Nej de behöver inte vara homozygota för att det skall synas, dove är ju redan en nerblekt svart så antar att det är därför man kan se det, likaså är det med champagne, mink mm
Stämmer bra att silverdoven är Lysithea
Tack för alla komplimanger, håller med om att silverdove och satin är läckert tillsammans (är ju lite partisk)
Är den här silverdove?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker det ser ut att vara en dove :)