Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 914 ggr
DwarfNome
0

Byta till Toa-Lätt?

Jag är riktigt sliten mellan alternativen, för tillfället använder jag Vitakraft Comfort Classic spån från djuraffären. Men jag tycker det dammar så hemskt och det är säkert dåligt för min dvärgs luftgångar. Det har varit det enda underlag min djuraffär har sålt tills jag var där senast, då de hade skaffat Toa-Lätt. Jag ville köpa det direkt, men min mamma tyckte det lät så konstigt och hon lät mig inte köpa det. Jag gav mig ganska snabbt för vi hade bråttom, så jag köpte en till påse med Vitakraft.

Men nu när jag har kollat på lite andra trådar osv så undrar jag om det inte är obekvämt för dvärgar att gå på pelletsen? är de mjuka eller hårda? och hamstrar kan väl inte boa i det heller? Min är inte mycket för att gräva och boa, men hon ska väl ha möjlighet till det? Nån som använder Toa-Lätt till dvärgar?

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

UlrikaD
0

Jag använder en blandning av vanligt spån och stl-strö till mina dvärgar. Mjukt nog att boa och gräva i.

DwarfNome
0

#1 tack!

Har nån försökt med alspån och toa-lätt tillsammans nån gång?

Charlie2006
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har endast toalätt till mina robbar och det funkar bra, men i boet får dom toalätt papper som dom boar med. och gräva är inga problem för mina tjejer ;).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

goldenhamsters
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#3 Hehe, toalätt och toalätt papper, bara toalätt grejer alltså Flört

Jag har använt spån, toalätt och nu har jag torv. Jag själv tycker det är enklare att handskas med toalätt av dessa saker. Fast mina hamstrar bara ääälskar torv! Så jag rekomenderar torv, det är rätt billigt (eller man får väldigt många liter för inte en skyhög summa).

Mvh Alicia.

DwarfNome
0

Min dvärg får såklart toapapper att boa med, men hon gillar att göra en kulle med spånet så det blir ett litet "hål" hon sover i.

Igårkväll när jag hade henne ute så tyckte jag det lät som hon nös eller liknande när hon satt på axeln, kan det vara ett resultat för att spånet är för dammigt? För då får jag ta och pallra mig ner till djuraffärn snarast möjligt.