Hamster iFokus

Hamster

Etikettroborovski
Läst 1327 ggr
Charlie2006
0

Sne tand

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Märkte detta i måndags på en av mina robb ungar, när jag såg att hon smallnat av lite, så kollade direkt på tänderna om dom var för långa eller något. Då märkte jag att ena undertanden var av och den andra är väldigt sne, ellerfall så sne att hon inte kan äta riktigt.

Så klippte ner den ganska mycket och ger henne mjukmat nu då hon ändå inte kan äta med den, och tror den är mera ivägen. 

Så tänkte om man skulle åka till vetten och dra ut den snea tanden så att den växer rakt (om det går att göra på en hamster vill säga)? om det då inte plågar djuret. För vill inte att hon ska leva med detta då hon som sagt inte kan få i sig nyttiga fröer och liknande.

För andra alternativet är väll avlivning?

Om inte skulle jag väll behöva klippa dom flera gånger i veckan och det är inte riktigt hållbart för henne, då hon blir stressad av att vara ifrån sina syskon, mamma och moster. Så vill inte utsätta henne för det, så ofta.

Har nämligen inte haft någon hamster med sne tand förut, så därför frågar jag.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

Bulba
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En kompis till mig hade en hamster som tappade en tand men efter en månad var den helt utväxt (iof var detta en guldhamster), har du tur blir den andra rak när den andra tanden växer ut igen Glad

Åka till vetten tror jag inte är någon ide egentligen,  då det är väldigt krångligt att få ett bra grepp om en liten robbe tand så skulle de nog undvika att dra ut den och råda dig att vänta och se hur det utvecklar sig istället Glad

Men har inte någon erfarenhet att robbar egentligen…

Lycka till med bebisen i alla fall! Skrattande