Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 854 ggr
HamsterMarie
0

Ta kort på bebis

Hej :)

Jag har hört att man inte ska ta kort på hamsterbebisarna. Gäller det bara om man har blixt?? eller ska man inte ta kort på de utan blixt heller?

Michaela-N
0

Själv tycker jag regeln är fjantig, men nej man rekommenderas inte att ta bilder alls.

HamsterMarie
0

Okej, haha :) Tack :)

Roxie
0

Själva grejen med rekommendationen är väl mer att man inte ska störa mamman. Att komma där med en fet kamera kan ju kanske vara lite skrämmande för vissa.

Sen att ta kort på rosa bebisar och lägga upp på forum eller annat är väl egentligen inte nödvändigt då det inte är så mycket att se :P
Jag brukar ta första bilden (utan blixt) när de är ca 1 vecka för eget syfte, att kunna grubbla lite på färger. Sen fotar jag inte förrän de öppnat ögonen.

Jag tycker regeln är ganska vettig.

// Sofia

Zvintos
0

Själva rekommendationen finns just för att man ska tänka sig lite för om man tänkt ta kort.
Att hålla på och rota en massa i boet i tid och otid kan vara stressande för honan.
Sedan tycker jag personligen inte att små rosa pinkisar är mycket att ta kort på.

Men jag tycker det är skillnad på att ta något kort när ungarna fått päls, utifall det kan komma färger som man inte fått tidigare.
Att däremot ta bilder jämnt och vara där och störa ofta är inte bra.

Så det handlar väl egentligen inte enbart om fotograferingen i sig, utan lika mycket om hur pass ofta man är där och stör/pillar.

HamsterMarie
0

Tack så mycket :)