Hamster iFokus

Hamster

Etiketter: burartillbehörinredning
Läst 4788 ggr
Rebbie
0

Bygga guldhamsterbur av vitrinskåp?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej!

Min guldis Diezel bor just nu i en miniduna. Har läst att den har lagliga mått för en guldhamster men buren känns så liten! Vi funderade på att skaffa ett vitrinskåp och bygga om det till guldhamsterbur!

Vad bör man tänka på när man gör detta? Måste man byta ut träväggarna mot något annat? Tror inte hamstern skulle gnaga sig ut ifall den har något annat att gnaga på. Är det någon annan som har gjort just detta och skulle kunna ge lite tips? :)

//Rebecka

DwarfNome
0

Mini Dunan är alldeles för liten för att vara permanent hem till en guld, rekommenderar starkt att du gör det här projektet. Har inga tips för det dock. Lycka till!

Bara för att ens dröm är ovanlig, betyder detta inte att den är omöjligt.

[Cavalli]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har :)

på golvet och på bakväggen la vi in linoleummatta och tätade så att det inte kommer massa kiss på träet. Inte helt nödvändigt egentligen, men praktiskt är det förstås då kisset går att torka bort med en trasa.

När man tar bort framdörrarna på vitrinskåpet så blir det ett litet glapp mellan hylla+lucka, och där satte vi lister för att täcka ut mellanrummet. Sen en liten list ovanpå det så att det inte forsar ut Bottenmaterial varje gång man öppnar. Det svåraste med hela bygget är nog luckorna, det är mycket pill för att få det att passa rätt. Testade olika sätt för att få bästa låsanordningen, och det slutade med magnetlås + sån där vanlig låshake.

Fördel: ingen har lyckats rymma eller gnaga sig ut.  

Nackdel: Halvjobbigt att rengöra.

MaaariaS
0

#2 Det var exakt det bygget jag tänkte på när jag läste ditt inlägg och jag såg nog minst sagt ut som en fågelholk när jag scrollade ner och såg just det vitrinskåpetFörvånadGladJättefint är det!!!!

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Rebbie
0

Tack för tipsen! :) Har också sett ditt vitrinskåp i ett annat inlägg och tycker det är jättefint! Ska försöka göra något i den stilen. #1 Jag vet. Vi ska försöka få ett nytt och större hem åt honom så snart som möjligt.