roborovski dvärghamster
Hej!
jag är ny här på zoonen
skulle bara berätta efter sommaren ska jag få en roborovski dvärghamster jag har aldrig haft ett husdjur
jag e jätte nervös hur den kommer vara om den kommer gilla mig? om jag ger den rätt saker…men min syster kan nog hjälpa mig lite hon har haft en marsvin 
Välkommen till sajten :).
Varför blir det just roborovski? intressant att höra ;). Dock mår inte roborovski bra av att bo ensamma och är även lag på att dom ska bo minst 2.
Det bästa sättet att veta om du ger rätt saker, är att läsa på så mycket som möjligt. Marsvin och hamster kräver olika mat och är inte alls samma att ha.
"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."
//Frida
Jag ska inte köpa roborivskii jag ska istället köpa vintervit men kan dom vara ensamma? 

De ska bo två och två.
Roligt! välkommer hit.
Det är lag på att alla dvärghamstrar ska bo 2 och 2 (möjligtvis inte kinesisk, men de ska få ett försök). Något som du ska akta dig för är hamstervadd och salt/mineralsten.
LYcka till! :D
Ny här på zoonen? 
#5 det finns en hemsida som heter zoonen, han kanske blandar ihop den med iFokus? :)

#4 är det lag på alla dvärghamstrar? mina jag hade förut bråkade bara så jag fick sära på dem :/
#7 Kan de inte vara ihop så kan de inte, då har du redan gjort det bästa du kunnat :)
#7 precis som #8 skriver. :)