Nät på antonius backar
Innan jag sålde iväg alla hamstrarna för två år sedan så hade jag tråcklat fast nät på själva ställningen, men var inte nöjd med den lösningen.
Någon som har en smart lösning hur man får fast nätet på backarna? Det viktigaste är att ingen hamster kommer ut och att ingen katt kan ta sig in.

Jag har bara vikt fyrkantsnät över själva backen och över ställningen. Sitter som berget men lådan skjuts lätt fram och tillbaka ändå.
Jag har gjort samma som Ulrika och sen fäst det i de hål som finns i ställningen.
Vet att någon annan hade gjort samma sak, för såg det när jag sökte på forumet trådar som handlade om Antonius-lådor.
Har ni någon bild? Fattar inte hur ni har fått till det ;D
Tyckte att det var skitfult på det viset jag fick fast mitt nät (typ hönsnät) och det vart bara pannkaka av allt tyckte jag.
Jag hade ju en fundering på om man kunde göra någon form av lock till lådorna också, så det finns nån form av skydd när man har lådan utdragen ifrån ställningen?
Om du är skicklig med kniv/borr eller nått sånt, så finns de väl orginal lock till lådorna, så detta kan man ju såga ur mitt delen o sätta nät istället med hjälp av limpistol, men plasten är inte särskilt stabil så risken är att locket hinner spricka innan hålet är färdigt.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Sökte lite snabbt på sajten och hittade en bra bild.
Variant 1.
Ungefär så har jag också gjort, fast jag har även vikt nät över kanten.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
tyvärr kan jag itne sätta in kort men jag har kvar locket på backarna men gjort ett hål 4-kant där jag satt nät borra hål och satte fast nätet med vanlig ståltråd inget vast inåt buren.
Sen vet jag en som borra hål runt buren högt upp mot kanten och har kvar själva locket. Tycker det ser lite trist ut men det funkar iaf.
Jösses vilka problem det var att hitta nät då! Och de enda som säljer nät hade för stora maskor.
Visst, jag hittade en som hade ett nät som skulle passa, men jag betalar inte fyra hunda spänn för fem meter nät :/
Har kollat på Byggmax, Hemmabutikerna, Jula, ÖB, och Citygross, men nada. Suck!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
8, jag har nät o laggt det så det blev mindre allså omlott eller vad man nu kan säga… Dubbelt-lagt allså hoppas du förstår vad jag menar :) nätet andvänds ofta vad jag sett iaf på kaninburar rutigt nät.
Japp, insåg att jag får testa att göra samma sak, så jag ska snart bege mig ut i det fina vädret till ÖB och köpa mig en rulle.
Lite krångligare kanske, men jag orkar inte leta längre när det verkar vara så omöjligt att finna :/

Granngården har mindre rullar ifall du har det i närheten.
ja men du, där ska jag också kolla. Fast det får nog bli nästa gång. "Min" butik har nu stängt för dagen och ÖB har jag inom gångavstånd :)
Vilken strl letar du efter? De ska ju tydligen fungera med 19*19mm maskor, o de är mkt lättare att hitta än 13*13
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Jag har 19x19 över alla mina burar, funkar utmärkt.