Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 960 ggr
MartaEvelina
0

sover...?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min lille vän sover hela tiden, till och med på natten den enda gången han går upp är för att äta och gå på toalett.."/

Han är 1 ½ år + har en tumör (men har inte ont av tumören så vetrinären sa att han fick leva)

Roxie
0

Om han bara sover och är allmänt hängig kanske det är dags att låta honom gå vidare.

Det är för övrigt svårt att veta om en hamster har ont, de säger inte direkt till. De visar sig alltid starka just eftersom det är deras instinkt att aldrig visa sig svar för eventuella rovdjur.

// Sofia

[Forest]
0

Ädre hamstrar sover mer. Sen tycker jag lite som 1 eftersom din hamster har tumör med, jag tror helt klart att detta påverkar din hamster. Kanske har den mer ont än vad du tror…

MartaEvelina
0

Men han reagerar inte när jag tar på tumören "/

[Forest]
0

3, svaghet är det väl om den visar att den har ont, fundera lite på din hamsters hälsa. Sen som sagt äldre hamster sover mer men jag tycker inte heller att det låter så roligt liv menar går o äter o kissar på toan sen sover den resten av tiden eller iaf spenderar sin tid i boet.

MartaEvelina
0

precis och det känns ju inte direkt bra att gå och väcka honom heller….

[Forest]
0

5 nä. jag låter ju dotterns sova men de vaknar ofta när man bara går in där o grejjar lite så ska man ta upp dom o mysa med dom lite :) men låt han sova det är som sagt var vanligt att de sover mer som äldre men jag trode inte de vart så himmla sovglada. Obestämd

Imasy
0

Hade han inte haft tumören så hade jag nog tyckt att det kan vara helt okej att få bli gammal, trött och skröpplig, det ska väl även vi bli en dag.

Men gällande tumören så kan den ju tyvärr ha spridit sig in i kroppen och kanske sitter på andra organ som orsakar besvär för din hamster.

Nu är det väl svårt att avgöra över nätet, då jag inte vet så mycket om hur din hamsters vardag ser ut, men utifrån det du berättar så hade nog jag faktiskt övervägt att låta den vandra vidare.

MartaEvelina
0

Okejj men tycker ni att jag ska gå till vetrinären med den?

Imasy
0

Jag tycker iallafall att man kan ringa veterinären och rådfråga. Jag hade ju velat att de kollade på den först innan ev beslut om avlivning tas om det hade varit mitt eget djur iallafall.

MartaEvelina
0

Okej tack :) då gör jag det.. för jag vill ju min hamster bästa ! :)