Livrädd hamster
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej den 11/3 åkte jag till stockholm och köpte en rysk vintervit augoti dvärghamster på 2 månader som kompis åt min 8 månaders ryska vintervita augoti dvärghamster. Dom funkar tyvärr inte ihop så dom bor i 2 olika burar, saken är den att när jag fick den yngre hamstern så blev Obelix helt tokig och började bita mig hårt och gnaga på garlett för att komma ut ur buren osv. Då tänkte jag först sälja honom men han lugnade sig och är en jättesnäll och mysig hamster han blir inte ens arg om man väcker han på dagen och han har slutat naffsa.
Nu kommer jag till problemet den 2 månader gamla hamstern är inte handtam det fick jag reda på innan jag skulle köpa honom. Jag har gjort han lite handtamare men han kan inte sitta i handen förlänge han blir väldigt rädd och försöker ta sig loss sen börjar han bitas hårt. Idag så var han lugn i min hand så jag tänkte ta han upp i köket och se om något gott fanns och då började han kravla sig för att försöka komma ur men jag kunde inte släppa han i köket och då började han bita mig första gången men jävligt hårt, jag blödde väldigt mycket. Jag har dock ingen känsel från fingertopparna till precis under axeln. Sen från axeln har jag känsel. Iallafall blödde jag väldigt mycket men jag brydde mig inte. Frågan är, hur får jag honom att bli handtam? han är väldigt svårflörtad