Dilemma med PRAO på Djurmagazinet
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hej.
Jag ska Prao på Djurmagazinet och ett dilemma för mig är att jag ska ta hand om smådjursavdleningen och ifall någon frågar mig vad man ska köpa till hamstrar ska jag då skicka bollen vidare till de som arbetar där
eller ska jag berätta själv om riskerna med hamstervadd et.c
och då kommer jag kanske få sämre omdöme och så kan det bildas en dålig stämmning, de kanske inte gilar att jag säger år en hamsterköpare att du behöver inte så mycket som kommer ifrån djuraffärn.
hjälp.
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
Du kan ju börja med att prata med de i djuraffären och säga riskerna med hamster vadd och vad hamstervadd har gjort, du kanske till och med kan få den affären att sluta sälja vadd ;)
Mvh Alicia.

jag hade frågat mina kollegor om vad dem brukar berätta, kanske du kan mjuka ner deras historia om vadden, föreslå något annat i butiken som är lika "gosigt"! .. det är ju ett företag och dem vill ju såklart att du ska sälja deras produkter. tufft dilemma :/
Putt
// Warney
Kolla gärna in på Ranhammar Racings team facebooksida ---------------------------------------> www.facebook.com/ranhammarracing
Jag skulle först ta upp saker som inte är passande åt en hamster som rent sagt kan vara farligt. Detta skulle jag ta upp med självaste VDN (Högsta chefen) till djuraffären. Har du dessutom haft hamstrar i många år så är du ju mer en expertis i området hamstrar. Vad som är farligt och vad som kan ev döda dem och föreslå saker till deras sortiment som INTE är farligt för hamstrar.
Efter snacket med högsta chefen skulle jag berätta exact åt kunderna vad som är farligt och vad som en hamster inte skall ha. Som ex hamster vadd,saltsten och mineralsten mfl.
Börjar någon ragata från personalen klaga så kan du lugnt och snällt fråga hur många års erfarenhet hon har som hamsterägare. Då tror jag nog hon håller klaffen. STÅ PÅ DIG!
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
4# jag är ännu ingen hamster expert, men jag har läst på så mycket om hamstrar att jag verkligen kan allt som en hamster behöver.
// Warney
#5 Därför skall du stå på dig när det gäller dit hamster kunnande.
Annicas Hamsteruppfödning 
http://superpawshamstrar.blogspot.fi/
Jag tror att kunder uppskattar ett "mänskligt" bemötande oavsett om det är från en praktikant eller fast anställd. Man kan upplysa folk om risker utan att svartmåla affären, ge kunderna information och kunskap och låt dem sedan själva ta ställning till vad de vill köpa/inte köpa. Ditt jobb blir ju mer att upplysa och informera, så får folk välja själva sen om hur de vill ha det till sina djur. Tror du kan göra ett jätte bra jobb- bästa sättet att komma åt problemen med tvivelaktiga tillbehör etc är ju just information! 
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_