Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 1135 ggr
jasminelennman
0

Få sin hamster tam

Hej! Jag är nybörjare när de gäller hamstrar. Köpte en i Fredags ifrån en djuraffär, har pratat med henne och försökt sticka ner handen några gånger med någon godis i. Hon har tagit godiset jätte snabbt och stuckigt in i huset igen. och idag har hon vart i huset hela dagen.

är de normalt att dom är så här rädda? hur ska jag gå tillväga för att få henne tam?

Tack så mycket för svar!

Jasmine 19

MaaariaS
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Sitt och prata med henne utanför buren ,så hon lär känna din röst.Sätt sen in handen i buren med nått gott som du gjort,gör det varje dag tills hon inte springer undan utan förstår att du är snäll och att det kommer gott från dej.Sen fortsätter du så tills hon sätter sej i handen och tillslut kommer hon sitta kvar i handen när du tar ut den ur buren och gosar med hamstern.Detta brukar funka med dom flersta hamstrar,jag har dock haft en som det inte funkade på,men då får man testa andra saker istället.Glad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Denna kommentar har tagits bort.
TildaH
0

Vad gör hon nattetid? Tänkte när de skrev att hon varit i huset hela dagen, de är ju ganska vanligt med tanke på deras dygnsrytmGlad

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

jasminelennman
0

Jag har i fyra dagar nu försökt att sätta ner handen med lite gott i , men hon vågar inte komma ut och äta. Och om hon vågar så sticker hon in i huset direkt. Hon sitter aldrig framme och äter så jag kan klappa henne eller liknande som många skriver att man ska göra.
Borde jag bara prata med henne fortfarande?

På natten gräver hon och håller på, de hör man.
Men hon är vaken på kvällen med, men då sitter hon och trycker!

Ge mig alla råd ni har!

MaaariaS
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Prata på, 4 dagar är ingenting(eller jo 4 dagar menFlört)

Håll handen stilla och prata med henne ,hon kommer komma fram efter ett tag ,men det är ju olika hur lång tid det tar kan ta en vecka ,kan ta en månad.Ge inte upp,det tar tid….

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

Candela
0

Man får ha tålamod. Kan ta månader innan de blir helt tama och orädda.

jasminelennman
0

Okej tack så mycket! :D får ha tålamod med lilla hamstern och fortsätta då :)