HJÄLP! MIN HAMSTER BLÖDER!
Min vintervita dvärghamster har ett sår på ryggen som hon har haft ett tag. jag har putsat det och satt på "anti-kli"-medel som jag fick hos veterinären men det blir bara större! Nu hittade vi blod i buren! Hon kliar på det ofta och låter det inte helna!
Vad ska jag göra???
Åk till veterinär igen!!

Vad sa veterinären att det var? För mig låter det som ohyra i och med att hon fortsätter klia. Skulle tro att stronghold behövs, men det kan bara veternären skriva ut.
stronghold, vad är det??
Jag tror inte det lönar sig att fara till veterinären, de vet ju ingenting om hamstrar där. Det tyckte mest det var fånigt att jag kom in med en hamster, liksom. Jag fick en medicin som jag skulle stryka på hamstern med en tops, och det funkade då vid det tillfället. Men inte det här såret som hon fått nu! Vi misstänkte och någe kryp, men vi har storstädat buren och kollat efter det men inte hittat nåt. vi håller nog buren ren och fin.
En medicin som skulle hjälpa mot kliande alltså. skulle verkligen inte behöva fara med henne till veteriänren igen, det var en mardröm…
Åk till veterinären igen och se till att dom gör något åt det. Troligtvis behövs det antibiotika.
// Sofia
kan man ge antiobiotika åt en dvärghamster? med spruta?? Jag är ganska säker på att de kommer att totalvägra det! Som sagt, hamstrar har inte veterinärerna där jag kommer ifrån, koll på. Men det är väl det enda jag kan göra, men jag kommer inte få hjälp bara en dyr räkning…
nån som vet om en bra veterinär i uppsala som kan nåt om hamstrar?

Stronghold är en medicin mot skabb och ohyra. Det droppar man i nacken så tar det död på djuren. Skabb ser man oftast enbart i mikroskop.