Hamster iFokus

Hamster

Etikett: rysk-vintervit
Läst 1664 ggr
Lamina
0

Svårt att hitta uppfödare/info...

Börjar nästan känna att det är lönlöst att söka efter den info jag vill ha här. Varje gång jag ställer frågor om nånting så slutar det mer eller mindre med att jag får svara på andras frågor om i princip samma sak. Trodde att det var ni på dethär forumet som satt inne med kunskap, inte jag… Så jag tänkte jag skulle köra ett annat race, leta rätt på en seriös uppfödare och fråga lite snällt om h*n vill hjälpa mig komma igång med min uppfödning. Men där tog det också stopp. Går man in på länksidan här står det inte ens vad uppfödarna i fråga föder upp för något! Så jag provade mig fram. Hälften av alla länkarna är ju ogiltiga, eller så är hemsidan inte uppdaterad på evigheter. Och har jag tur nog att hitta en aktiv uppfödare så föder h*n upp guldhamstrar! Gah! Vad ska jag göra? Jag vill ju föda upp seriöst! Jag vill veta vad jag ska tänka på och vad jag ska undvika för misstag, men det finns ju ingen info? Ska jag bara skita i det, köra mitt eget race och hoppas det blir bra? Eller vart ska jag egentligen vända mig för att få svar på mina frågor..?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

NathalieT
0

Skulle väldigt gärna hjälpa dig men kan nog inte mer än dig om det här med uppfödning, gå in på svenska hamsterföreningen dom har nog fler länkar till uppfödare!

Lamina
0

Pinsamt, i min iver att hitta uppfödare missade jag helt att det fanns en länk till en hamsterförening! Visste inte ens att det fann en sån. Jaja, man är väl bara människa. Tack iaf! Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

NathalieT
0

Haha, ingen orsak :)

Evovva
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har kontakt med en uppfödare i Nykvarn som föder upp både geuldisar och dvärg.

Hennes uppfödning heter curlys och finns registrerad som uppfödare hos Svenska hamsterföreningen.

Hör med henne tor nog hon hjälper dig.

//Eva

qiiwie
0

vet inte om du såg länken till den nya hamster och gerbilförening

så här kommer den :))

http://www.shgk.se/

kolla in på forumet där o ställ frågor :)

###

neva masquerade

**_Titta gärna in på min hemsida.

Välkomna :)_**

**_www.123minsida.se/scuzzies_**
Imasy
0

Länkarna unbdeer "länkar" är fruktansvärt gamla och inaktuella. Många har till och medslutat föda upp.

Om du kollar under "artiklar" hittar du en artikel som heter "hamster till salu", och där har du en aktuell samling med uppfödare.

Sedan har du ju massor av artiklar med bland annat uppfödarinfo.

Den länken finns inte med bland länkarna. Sedan vill jag gärna bli tillfrågad innan man gör reklam för sina egna forum.

qiiwie
0

vad menar du?

får jag inte lägga in länkar ,,,måste jag tilfråga först?

shf lägger ju länkar här,,,vad är skillnaden?

###

neva masquerade

qiiwie
0

här är min länk till min hemsida :)

http://obelixhamster.webs.com/

hälsn kerstin wahlbärj

###

neva masquerade

Imasy
0

Egentligen väldigt OT till TS fråga, men:

Att er förening inte ligger med undeer "länkar" är ju för att där måste vi lägga in länkar mauellt, alltså inget som enskilda medlemmar kan göra.

Ang föreningen så kan man väl förvisso göra om och göra rätt. Men med tanke på hur det gick i den förra föreningen med samma folk i styrelsen som i denna, tycker jag mig se att viktig information saknats, man har haft för bråttom att starta upp osv.

Och eftersom man då sitter här och raggar betalande medlemmar bland annat, vill jag gärna veta vad det är för något och hur pass seriöst det är, annars så har ju iFokus reklamplatser, men de kostar ju dock förstårs en del.

Vad som skett i kommunikationen med SHF är något mellan mig och dem.

Går du in på H&M med en skylt "REA på Lindex" på magen? Eller rånar du en bank bara för att Pelle gjorde det? ;)

qiiwie
0

vad menar du med er? jag är inte ens med än

du får väl lita på o lämna över att det är ngt bra ,,,det går inte o kontrollera allt

alla försöker göra sitt bästa, eller hur? det hoppas jag även att du gör,,,

detta är ju ifkus inte shf s forum eller? alltså finns det plats för andra föreningar här vi lever inte i diktatur  i sverigen och det finns yttrandefrihet i vårat land

tack för välkomnandet :)

och jag har ingen aning om hur länge det planerats att starta upp en ny förening men det kanske du vet?

och vad är det för viktig information som saknas?

må väl

kerstin

###

neva masquerade

Imasy
0

Då ber jag om ursäkt om jag missuppfattade. Men utifrån ett av dina inlägg i en annan tråd utgick jag från att du var med i föreningen med tanke på hur du skrev ditt inlägg.

Visst har du rätt i att vi har vår yttrandefrihet och att Sverige inte ären diktatur. Dock ska det inte förväxlas med vad som får skrivas på forum etc.

Yttrandefrihet, dvs din rätt till din åsikt, den har jag ingen rätt att ta ifrån dig eller någon annan. Men, bara för att du har rätt att ha en åsikt betyder inte det per automatik att du har rätt att publicera den vart du vill.

Låt oss säga att Pelle är rasist. Visst får han ha sina rasistiska åsikter. Men han har ingen rätt att publicera dem här. Eller kanske i Expressen. Men märk väl att ingen förbjuder Pelle att ha sina åsikter.

Och vad gäller diktaturen så bara för att vi i Sverige lever i demokrati, har man ingen demokratisk rätt att få göra som man vill heller på tex ett forum.

Man kan jämföra forumet som forumägarens hem. Rent krasst bestämmer jag vad som är tillåtet i mitt hem.

Tex så är inte pedofiler välkomna hem till mig. Men vad ska de göra? Demonstrera utanför mitt hus och gasta om diktatur? Att de har sin rätt till yttrandefriheten?

Jag kan bestämma att man får skrivförbud om man pratar om färgen blå. Det brukar inte falla alla på läppen även om det är så. Inte helt ovanligt är det då att det dra upp diktatur eller yttrandefriheten.

Gällande föreningen så tycker jag väldigt mycket viktiga saker saknas. Hemsidan är ju inte heller långt ifrån klar?

atique
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

du behöver inte dra upp exempel över yttrandefrihet och diktatur för jag vet vad det är :)

jag fyller 50 i år så jag har en viss livserfarenhet :))

jag har bara informerat att det finns en förening till och det är inget raggande av medlemmar

jag visste inte att det var ditt vardagsrum :)

nu lämnar jag denna tråden :) för det finns ingen mening med att diskutera detta ngt mera

men vill du prata med mig personligen så kan du ringa 073-9161169

börjar jobba kl 15 :)

Imasy
0

Och vem är du? Jag svarade #10, dvs en annan medlem.

Om du är densamme som #10 så kan jag också upplysa om att flera nick på iFokus inte är tillåtet.

Och om du nu är densamme som #10, om du nu såväl vet vad yttrandefrihet och diktatur är, varför ens dra upp det när det inte är relevant?

Och varför ska jag ringa dig och diskutera sajtens regler?

qiiwie
0

hallå

###

neva masquerade

qiiwie
0

verkar som om jag inte kan svara på mail,,,vad kan det vara?

###

neva masquerade

Lamina
0

Oskyldig

//Lamina