Hur mycket förstår en hamster?
Jag undrar en sak, hur mycket kan egentligen en hamster tänka? kan man lära dom att sluta med ett beteende osv? min hamster gnager jättemkt i gallret, jag säger hela tiden "nej" typ när hon gör det så slutar hon för den timmen, nästa timme gör hon det igen. När hon inte biter på gallret ger jag henne godis, kan hon lixom "förstå" detta? och om en främling kommer till era hamstrar, reagerar dom annorlunda än när någon som dom känner kommer? min hamster bryr sig inte om vem det är eller något, hon blir lika glad för alla..:P
medarbetare på allergier.ifokus .
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Min förra hamster Hani (är nog den jag märkt det mest på) var hellre i min hand än i brorsans, t.ex. Han tvekade alltid när han gick från min hand till en "okänd", men aldrig när han skulle tillbaka till mig. Så jag tror att hamstrar känner igen sina männsikor, i alla fall de som är med de mest.

Jag känner inte riktigt att mina hamstrar älskar mig tillbaka så mycket som jag skulle önska, men de tvekar helt klart när de ska till en okänd hand, tror ändå de känner trygghet hos sin matte/husse :) När det gäller att lära dem att inte gnaga o.s.v har de glömt det nästa halvtimme :/
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har iiinte riktigt lyckats med att lära mina att inte äta upp buren… eller dörren
Men Hani kunde "stå" på kommando