Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållninghybrider
Läst 3748 ggr
[Linnea96]
0

Hej!

Jag köpte en hamster som heter Ellen , som visade sig vara en pojk. Jag köpte "Ellen" för att para med hanen Bosse. Om han inte redan var för gammal. Men i allafall , nu är Bosse 3.5 år gammal och är blind på ena ögat , brötit ena benet , och han bara trillar ihop när han går.Han är även väldigt smal. Jag ångrar som f*n att jag gav han till min syster. Så idag sa jag till mamma att det är djurplågeri att vi måste avliva han. Så sa mamma det till min syster men hon sa att han mår bra. Vad tycker ni att vi ska göra?.

UlrikaD
0

Om han trillar ihop när han går så borde han vara hos veterinären nu.

HamsterMarie
0

Man ska inte para en hamster som har brutit benet och också är blind och är så gammal och sjuk. Obestämd

Ja, tyvärr är det nog så att han måste bli avlivad…  Rynkar på näsan

// Marie

[Linnea96]
0

# 2 vi försökte para han när han var frisk .

HamsterMarie
0

Jaha..

Linda3046
0

Enligt djuskyddslagen ska ett sjukt eller skadat djur ha behandling eller avlivas så ni får nog försöka prata med syrran igen :/

[Linnea96]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 men , pappa tycker nt att vi ska göra något förhastat. Blir så sur på han , han är ingen djurvän . Men alla andra i familjen är . Mamma vill avliva han , det vill jag också .

Jag ska visa en bild på när jag fick han : ) då var han jättefin.

UlrikaD
0

Söt kille.

En hamster som mår dåligt och är 3.5 år gammalt gör man knappast något förhastat med om man tar den till veterinären.

Om han beter sig så som du skriver så mår han uppenbart dåligt och behöver veterinärshjälp. Oavsett hur det slutar så måste han ha hjälp. Han kan ju inte knata iväg till farbror doktorn själv, det måste han lite på att hans ägare hjälper honom med.

[Linnea96]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Denna pojk finns tyvär inte längre :´( .

HamsterMarie
0

R.i.P Bosse :(

Novis10
0

Rip Bosse

Beklagar sorgen :'(

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

[Linnea96]
0

Tack :´(