Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 1161 ggr
bbeeaa
0

Hemskt!

För ungefär ett år sedan dog min guldhamster Corven. Han var en hane. Ibland lekte han i hamsterhagen. En dag när han sprang omkring där föll han plötsligt ihop. Och bara låg där. Jag trodde såklart att han spelade död eller ngt. Men när jag petade på honom rörde han sig inte. Jag tog upp honom i handen och skakade honom försöktigt med fingrarna. Då reste han sig upp.Jag suckade lättat och släppte ner honom i buren. Men något var mycket fel. Han hasade bakbenen efter sig. han hasade sig fram! Han var helt förlamad i bakdelen. jag har aldrig haft sådan panik i mitt liv! Hela kvällen vaktade jag honom men han fortsatte hasa.

När jag vaknade på morgonen låg lilla corven död i buren. jag hade bara haft honom i tre veckor när han dog. Ändå kändes det fruktansvärt.

Nu undrar jag, varför? Vad hände? Någon som har varit med om det här? Är det hjärnblödning? Jag måste få veta :( jag tänker ofta på honom .

Zvintos
0

Det kan ha varit stroke, eller att han på något sätt klättrat, tappat taget och brutit ryggen.

bbeeaa
0

Han klätrade inte, jag satt och kollade på honom sen bara la han av. :( Kan ju ha varit stroke antar jag.. är det vanlig bland hamstrar?