Hamster iFokus

Hamster

Etikettersajtenifokus
Läst 3392 ggr
Imasy
0

Lansering av nya ifokus!

Meddelande från iFokus-teamet:

"Som de flesta av er känner till har vi flera allvarliga buggar i den här "gamla" versionen av iFokus. Den allvarligaste är att medlemmar på ett högst slumpartat sätt stängs av och då inte kan logga in alls. Denna elaka bugg medför också att till exempel den personliga presentationen raderas. Vidare har vi den bugg som gör att man ibland ser ut att bli inloggad som någon annan (även fast man inte blir det). Också mycket olyckligt. Dessutom blir nuvarande iFokus till och från så långsam att det inte går att använda sajten.

Då buggarna har ökat i omfattning den senaste tiden känner vi oss tvingade att nu lansera den nya versionen av iFokus. Det finns fortfarande några mindre buggar och det saknas också några viktiga funktioner men vår bedömning är ändå att det trots detta är bättre att byta ut systemet och fixa dessa saker så snabbt som möjligt i efterhand.

Bland de saker som inte kommer fungera till en början:

- Bevakningarna kommer inte fungera.

- Vissa tillgänglighetsstöd kommer saknas. Detta medför att det under en kort tid kan bli lite svårare för tex synskadade att använda sajten.

Vi kommer självklart att jobba hårt för att så snabbt som möjligt sparka igång dessa och andra funktioner igen så snart vi har genomfört övergången.

Då vi har som lägst trafik på iFokus under lördagar kommer vi imorgon fredag runt lunch påbörja migreringen och då stänga iFokus för resten av dagen.

Med förhoppning om att ni gör samma bedömning som oss; att det trots att vissa saker återstår att göra ändå är bättre att nu gå över till den nya versionen,

Staffan"

[Sniff]
0

Ojdå… då blir vi alltså utan iFokus ett tag… Obestämd Tungan ute 

Kommer det bli några stora förändringar eller kommer allt vara som vanligt?

Imasy
0

Ja några förändringar blir det. Bland annat så kommer första sidan med artiklarna att se lite annorlunda ut.

Man kommer också kunna anmäla inlägg och tex skriva anonymt. Men den anonyma funktionen kan jag stänga av om jag vill ;)

[Sniff]
0

Okej, det blir spännande att seSkrattande

Imasy
0

Puttar lite då iFokus blir nerstängt under dagen.

TildaH
0

OOO, spännande, tur att jag jobbar eftermiddag i dag, så slipper jag ha tråkigt, då iFokus är himla beroende framkallande, haha

Vi syns i nya versionen på lördag!

Hej så längeFlört

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

guanabana
0

Ojsan, tur att jag hann läsa då, för nu är det ju fredag och lunch. Blir spännande att se hur det blir under lördagen. =)

TildaH
0

Ok, jag vet inte om sidan är klar nu eller om jag smitit in på något vis, men jag är väl inte hel nöjd.. Jag vill ha min Första olästa knapp, eller vad brukar de stå?

Oskyldig

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Imasy
0

Det är massa saker som fattas, som killarna kommer jobba på att fixa i efterhand :)

ememem
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag försökte göra ett nytt inlägg och varje gång jag trycker på skapa/spara inlägget/ändringar så skapar den en undersökning som jag inte vill ha i mitt inlägg.

Jag försökte att klicka på hanter inlägget och sen klicka ur undersökning men såfort jag sparar så kommer undersökningen tillbaka.

ememem
0

Mitt inlägg verkar har försvunnit.

Det verkar finnas en bug som lägger till en undersökning när man skapar ett inlägg, den går inte heller att få bort genom att hantera inlägget. Man kan klicka ur rutan skapa en undersökning men såfort man sparar så kommer den tillbaka.

Dessutom verkar det som om man måste rösta på nytt varje gång man vill läsa svaren på inlägget.

Vet inte hur man förmedlar vidare detta till ifokuskillarna?

Imasy
0

Jag har förvisso tagit upp just detta med undersökningarna i trådarna, men dyker det upp fler buggar kan de rapporteras inne på support.ifokus.

goldenhamsters
0

Jag tycker att sidan ser bra ut och så. Men för mig så är det otroligt segt att vara inne här! Förut var det inte segt för mig, nu är allt man gör långsamt och datorn lägger varning på varning att det kommer lägga av snart om jag är inne på denna sida.

Mvh Alicia.

Imasy
0

Det är nog bara segt just för övergången. Hoppas att det inte är ihållande alltför länge.