Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 3912 ggr
Fjunis
0

Stor Bur till Guld hamster?

Jag undrar om det finns någon sida som säljer större guld-hamster burar?
Min nuvarande är ca 55x35x34 och jag tycker den är alldelles för liten och tråkig för min hamster.

De burar jag kan hitta på nätet och i olika affärer är max 70x55x45, finns det ingen på kanske 100x60x45 typ:ish ?

Eller hamstern kanske inte ska ha större ?

Tack på förhand. (slarvigt skrivet inlägg) xD

Linda3046
0

Hej, jag vet att jag har sett någon väldigt stor gallerbur som var max 40cm hög men kommer tyvärr inte ihåg vart (var på nätet). :/ Annars tror jag det finns någon duna som egentligen är till marsvin som borde funka för en hamster, har för mig att den var 1m lång, man kan ju sätta ett nät för överdelen så inte hamstern kan komma imellan, eller så ser man till att hamstern inte kan komma upp där och klättra.

Sen finns det en tråd om någon tysk blogg där dom hade stora naturtrogna burar till hamstrarna. Då var det många som hade använt den här vitrinskåpet från IKEA (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/10011055 ) på 41 cm x 164 cm. Även ett större akvarium/terratium är bra om man vill ha lite större, men då är det ju bra om man kan hitta något billigt avdankat akvarium för det är väldigt dyrt att köpa nytt. Det positiva är ju att du inte behöver ha ett akvarium som kan hålla vattentätt, så om man har tur borde man kunna göra något fynd ^^

Och nej, en hamsterbur kan aldrig bli för stor! :) Snarare är dom flesta hamsterburarna på marknaden på tok för små och direkt olämpliga/livsfarliga för hamstrar (för höga t ex). Dom är mer gjorda för människans behöv än hamsterns.. :/