Ålder/mat?
jag har en hamster som är 1½ år.
Han har slutat springa ihjulet och äta…
och jag vet inte vad jag ska göra!
När jag håller i honom och kanske ger honom en vindruva eller ett kex då äter han. Men inte när han får mat i sin matskål….
Några tips?
Är du säker på att han inte äter upp det på natten, det du ger han i sin matskål?
Titta i hans matföråd,han kanske har massor med mat där han tar av ..då tar han ju inte från matskålen förrens maten i förådet är slut
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
#2 Det är också en möjlighet. ^^

All mat jag ger på kvällen det är kvar på morgonen.
All mat jag ger till Kokos på morgonen tar slut på 5 minuter! :)
Snacka om stort matföråd hon har….
Alltså du måste ju hålla koll, om han inte äter något alls så lär han ju svälta ihjäl, de är ju inte särskilt trevligt….
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

ja precis…..

Har du kollat att hans tänder är ok, att han inte råkat bita av dem eller om de blivit för långa? Isf kan det vara så att han har svårt att äta frön och likanande men kan äta typ lite mjukare saker som vindruvan du ger i handen.

Äter han inte, så försök mata honom när du håller i honom. Äter han när du håller honom, är det bevis på trygghet och då kanske han kan få i sig lite? Sen när du matat honom lite, så kan du ju lägga lite i matskålen i alla fall..
/Moas97 :)

Bra Ide Moas97!
ememem men han äter kex och sådant som är lite hårdare variant i min hand:)

#10: Kom ihåg att är det den ända hamstern du har, är ju du hans största trygghet.. Han är ju uppvuxen med dig (?) och på så sätt är du ju en del av hans liv, kanske en 'mamma' för honom också. Så testa!;>
/Moas97 :)

Precis han har ju levt med mig sen han var 10 veckor! och jag mataar honom nu varje gång han e i min hand=)

Det kan fortfarande vara rekommenderat att kolla tänderna, enkelt att göra själv, bara ta ett litet tag i nackskinnet så visar sig tänderna oftast.
Min förra dvärg hade samma problem som din och det visade sig att hans tänder växte onormalt mycket. Jag var till en veterinär som visade mig hur jag skulle göra då jag var tvungen att fortsätta klippa hans tänder nästan varannan vecka.

Okej
jag provade det och hans tänder verkar normala:)
jag gjer min hamster mat på kvällarna men allt är inte opätit . men jag hör att hon samlar mat fer åd på naten .. gör din hamster ochrå det!!!!??????

Ursäkta men jag kan inte riktigt se vad du har skrivit….?
#16 Försöker översätta: Jag ger min hamster mat på kvällarna. Men allt är inte upp-ätet. Jag hör att hon samlar matföråd på natten… Gör min hamster också det?
jag tror det ska vara så här:
Jag ger min hamster mat på kvällarna.Men allt är inte upp-ätet.Men jag hör att hon sammlar matföråd på natten.Gör din hamter också det?
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!

jaha okej tack!:)
Ibland