Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 4518 ggr
Moas97
0

Vad kan det vara?

Jo, det är så här att min hamster var nyss ute ur sitt hus och åt lite mat.. Såg att han hade något konstigt ovanför vänster öga.. Kanske ett litet sår eller något. Han verkar inte det minsta 'sjuk' eller ha ont av det, men blev som sagt lite orolig! Hörde även att det var något som 'skrek' idag, men kan ju ha varit en fågel, eftersom att han inte såg eller verkade vara så sjuk .. Han drack en hel del och åt/samlade upp det mesta… Någon som känner igen sig?

/Moas97 :)

Anfa
0

När min hamster blev äldre nu i våras så började han liksom kisa mer med ögonen men han hade inget sår.. :/ Han drack oxå väldigt mycket, hur gammal är din hamster?

Moas97
0

#1: Han är 1½ år gammal, rätt så gammal eller ja, börjar närma sig åren… Han kisar lite med ögonen har jag även märkt..
Lever din hamster än? :'s

Anfa
0

De är ju inte alls säkert att det är det, men de var så för mig.. han dog förra veckan, men hade haft så ganska länge :/ Nä men nu ska jag inte oroa dig,  kan ju vara nåt annat! :)

Moas97
0

#3: Jag får hålla koll på honom!

Anfa
0

Om han äter så är ju de oxå positivt! :)

Moas97
0

Kollade till honom nu, såg inget sådant 'sår' nu…. Tror bara att han hade ruffsat till sig lite, så det var nog inte så farligt…. Men han kisar med ögonen!

Anfa
0

Han är inte nyvaken då, då brukar dom ju kisa lite? :S

Anfa
0

Har kollat runt lite på google, det är inte så att ögat har klibbat igen, så att de kan vara ögoninflammation då?

Moas97
0

#8: Nej, det tror jag inte… Såg inget tecken på ögoninflammation och det var heller inte 'klibbigt' runt om, så som det brukar vara vid ögoninflammation..