Hur övertala?:)
Asså kan någon hjälpa miiiig? :p Jag har haft tre hamstrar tidigare men när den tredje dog i förtid så tappade jag hamstersuget :( Då skaffade jag råttor då jag inte stod ut med att inte ha något smådjur i huset^^ Nu har jag mina fyra underbara råttor men känner att jag saknar hamstrarna! Mina föräldrar är lite skeptiska och tror att jag vill ha en hamster för att jag har tröttnat på råttorna vilket jag INTE har :S Kan någon hjälpa mig med idéer som kan få mina föräldrar att ändra sig? Saknar mina guldisar:(
HJÄLP! 
Berätta för dina föräldrar att du inte ledsnat på råttorna, om det är så, och förklara vad hos guldhamstrarna det är du saknar, som du inte får genom råttorna.
Det är svårt att ge tips när jag inte vet hurdan relation till dina föräldrar du har, men jag skulle rekommendera att du inte gnäller eller tjatar, ge hellre upp för stunden. Börja inte gräla med dem när de säger nej! Ta upp ämnet igen när alla är på bra humör. :)

Haha men mina föräldrar är så tråkiga :p När jag slår hål på ALLA deras argument så blir svaret "Men asså… Neeej helt enkelt." XD