Vad är det för fel?
Upptäckte för en stund sen att något är väldigt fel min min guldhamsterhona. Hon andas häftigt, har ögonen lite halvt slutna och är allmänt loj. Satte ner henne på golvet för att se hur hon rörde sig, hon brukar alltid kuta runt som en liten vessla men nu gick hon sakta, sakta med kutig rygg. Nån som vet vad som kan vara fel? :( Hon är snart 2 år gammal.
Tyvär tror jag att hon inte kommer,., Leva så länge till :( hon är ganska gammal.
Håll henne i din famn och prata med henne. Så får hon ett bra slut. Om det nu är det som är felet..
Har hon varit trött de senaste dagarna (seg)?
:( Tråkigt iaf :(
Vad tror ni?
Jag har inte märkt något dom senaste dagarna, kanske igår kväll att hon var lite seg. :(
Brukar vara den beskrivningen du skriver innan de tyvärr avlider.. Tråkigt nog
:(
Jo, jag vet, men hon har alltid varit så pigg och nu helt plötsligt är hon såhär :( 2 år är inte jättegammalt heller..
mellan 1 och 4 års ålder brukar hamstrar avlida
Ja, men hon har alltid varit stark, frisk och pigg, så det borde inte vara ngt åldersrelaterat.
Näh hon kanske bara är lite trött idag :) se till att hon får i sig vatten.
Ja, gav henne en skål med vatten som hon drack lite ur. Hoppas verkligen att hon klarar sig :( Det är ingen veterinär häromkring som har kvällsöppet heller :/
Bara att hoppas på det bästa :O
2 år är ändå en ganska "gammal" ålder på en hamster, då de flesta brukar bli mellan 1-2 år.
Vissa blir äldre, men vanligast verkar vara 1-2 år.
Åldersrelaterade krämpor kan komma över en dag också om det är en äldre hamster, så att hon varit pigg tidigare innebär inte att det inte kan vara åldern som tagit ut sin rätt nu.
Ja, det är väl bara att hoppas på det bästa. Min första guldhamster blev ca 3,5 år men det är ju väldigt gammalt.. Hon har sovit hela dagen idag (som hon alltid gör) men hon vaknar när man är vid buren och har kommit fram några ggr. Verkar äta och dricka som vanligt.