Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 3885 ggr
Hamsterungen
0

Långhår UMEÅ

Jag lyckas inte hitta någon uppfödare av långhåriga guldhamstrar i Umeå men ni kanske har några tips?

Vore även kul att få kontakt med uppfödare av andra hårlag men även dvärghamstrar mfl. :)

[Sniff]
0

Jag bor också i Umeå, här finns ingen registrerad uppfödare vad jag vet, men några "små" uppfödningar. Jag kanske tar en kull i sommar, i LHGlad

TildaH
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Exentrion's finns i Lycksele, så de är ju inte särskilt långt bortaFlört

En liten Exentrion's kille:

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Hamsterungen
0

Det spelar absolut ingen roll om det är en "registrerad" uppfödare eller inte. :) Men tack för tipsen! Exentrion's har jag kikat in och mejlat men inte fått något svar ännu så ni får gärna fortsätta tipsa om uppfödare :)

UlrikaD
0

#3 Monica håller på att flytta och har lite dålig tillgång till internet emellanåt. Så hon svarar nog så fort hon ser det:)

Hamsterungen
0

Vilken sammanhållning ni måste ha som har så bra koll på varandra! Hon svarade för bara en liten stund sedan :D

UlrikaD
0

#5 Ha, ha. Hon har hamster från mig och jag har hamster från henne så klart man har koll.Flört

Hamsterungen
0

Jaha där ser man! :) Vad spännande din uppfödning var, tror jag skickar iväg ett mejl till dig om det går för sig. Vet inte vilka möjligheter som finns att skicka hamstrar längre sträckor (?) men de var otroligt fina :)

[Sniff]
0

#7 Jag har en hamster från Ulrika och jag bor i UmeåSkrattande Transport löser sig alltid!

Hamsterungen
0

Jaha! Är inte hamstrar ganska lättstressade? Jag har ju fött upp kaniner i fem års tid och ville inte gärna skicka dem med transport eftersom de stressas av miljöbyten, men jag har mejlat dig signe :)

[Sniff]
0

#9 Jo, jag fick min hona i söndags och hon har inte lugnat ner sig helt ännu. Men det kommer snart bli bättre, det är jag säker påGlad Jag har svaratSkrattande

Charlie2006
0

#9 Dom jag har hämtat har varit rätt lugna. Dom senaste 3 hampisarna jag hämtade, kom från Lycksele (och jag bor utanför Göteborg). Det ända som var där, var att dom ville ut och springa.

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

goldenhamsters
0

Jag tror inte hamstrar har så bra minne, så därför glömmer nog de bort mesta delen av resan och lever i nuet. Eller så är de som elefanterna: En elefant glömmer aldrig, men förlåter. Eller hur det nu gick Tungan ute

Mvh Alicia.

Hamsterungen
0

haha vad fina ni är :) Då kanske det finns hopp om att hitta några långhåriga hamstrar trots allt! :)

[Sniff]
0

#12 HahahahaSkrattande