Hamster iFokus

Hamster

Etiketterhälsabeteendekosthållningguldhamster
Läst 11338 ggr
cheezilla
0

hamster som piper

Hej!

vi har en guldhamster som piper ganska mycket, hon springer runt och "skäller" fast med pip, jag har läst att detta (för dvärghamstrar i alla fall) kan betyda att de är rädda, men hon verkar faktiskt inte rädd. Hennes enda problem är att hon är lite sprattlig när man ska hålla i henne (det var även därför vi fick henne från djuraffären) samt att hon är lite stressig och springar runt och samlar mat ganska mycket. Fast hon är inte alls rädd för människor eller så annars, hon går jättebra att klappa, kommer fram till en, äter bra och är jättesocial och fin. Vad tror ni om det här? Någon som har varit med om något liknande, kanske har en pipande hamster, eller så? :)

NathalieT
0

Kan hon kankse vara hungrig ? Eller ha ont någonstans ? Jag vet faktiskt inte Oskyldig

HamsterMarie
0

Har hon en burkompis?

Novis10
0

Guldhamstrar är solitära djur.Så det tror jag inte.

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

HamsterMarie
0

Såg inte att det var en guldhamster. :D Är så van att prata om dvärghamster :)

cheezilla
0

hungrig tror jag inte, hon har massor med mat i buren, hm, men tack ändå, fler förslag? :)

HamsterMarie
0

Nyser hon "också" ?

Roxie
0

Är det varje dag? Honor brunstar ju var 4e dag och då kan de även "prata" lite genom att pipa, fnysa.

Mina gör det väldigt ofta då de brunstar.

// Sofia

[Memris]
1

Vår guldishane pratar väldigt mkt.
Piper i olika ljudnivåer o blir skitglad när man uppmärksammar han så han kan få visa upp sina cirkuskonster (han har en specifik runda han tar upp på en trästock, över till ett rep, ner på en vippbräda, vippa till den o så stannar han på andra sidan för respons o så kör han runt igen).
Varför han pratar vet jag inte riktigt, men vi uppfattar det som ett krav på uppmärksamhet.

cheezilla
0

# 7 ja, det är lite svårt att säga, men det kan ju faktiskt vara det, jag har ovkså funderat lite på om det kunde vara det så det kan ju vara så :)

cheezilla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 8 ja, det låter ju som lite samma som vår, hon är så himla social och verkar vilja ha uppmärksamhet :) (våra är dessutom ganska lika i utseendet, se bild) :)

TildaH
1

#8 Plocka bort saltstenen direkt, den kan ge skador och fyller ingen funktion, söt tjejFlört

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

cheezilla
0

# 11 jag vet, den satt bara där när vi fick hem henne från djuraffären då jag tog den här bilden, så den försvann direkt :) (hon hade som tur, vad jag har sett, inte gnagit eller ätit något på den). Tack :)

[Memris]
0

Jaa, de var lika! :)
Undra om det är nåt som de "sysslar med"?