Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningguldhamster
Läst 5694 ggr
UlrikaD
0

Bericca X Timjan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bericca gick ju tom med Storm och idag var det dags för omparning.

Storm tyckte det räckte med de 10 bebisarna som han faktiskt redan hade att ta hand om så han frågade Bericca om det var ok att gå ut med hans polare Timjan istället.

Och visserligen gillade ju Bericca Storms satin-päls men en silvergrå rex var ju inte fel det heller. Hon gillade lockiga pojkar sa hon.

Sagt och gjort….eller jag vet inte. Timjan har ju inte varit med förr så det gick ju lite si och så i början.

UlrikaD
0

Men efter att Bericca tålmodigt förklarat och suckat och rättat till så gick det bättre.Skrattande

UlrikaD
0

Söta flufftrollet Timjan som då är bror med Saffran som blev pappa så sent som idag.

AnnaCDSG
0

Så kul! Shiro vinkar till brorsorna och vi håller tummarna att det blir bebisar. Glad

Zvintos
0

Håller tummarna. Glad

Roxie
0

Hoppas och håller alla tummar och tassar! :D

// Sofia

Novis10
0

Håller tummarna här hemma för att din parning tog:)

//Nova
Besök gärna min hemsida här.

Medarbetare på Hamster ifokus!

Caroline.H
0

Hoppas att det tog den här gången då! Tungan ute Superfina föräldrar! Skrattande Älskar dina bildkommentarer också, dom är helt klart bäst Flört

//Caroline

MaaariaS
0

Håller tassar och tummarGlad

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

UlrikaD
0

Tack så jättemycket!!Skrattande

#3 Brorsorna hälsar tillbaka och säger att de måste ju hävda sig på nåt sätt för att de inte är vita och fluffiga.Tungan ute

UlrikaD
0

Stoooora bebiskulor!Flört

Caroline.H
0

Nu måste det väl ändå bebbar Flört

//Caroline

UlrikaD
0

Jo, det blir det nog allt. Från att gått från att ingen av mina parningar tog blev det värsta baby-boomen.Skrattande

Odette
0

#12 Precis vad jag just satt å tänkte! Vips så faller allt på plats igen, såå kul!

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

UlrikaD
0

Nu måste jag nog bara lyckas släppa iväg några av de andra i kullarna annars får jag nog bygga ut.

Vet inte hur jag ska lyckas med det bara, alla är ju så fina.Skäms

Michaela-N
0

Hahahah han visste inte hur man skulle göra först…det känner jag igen på både hamstrar,marsvin och hundar ;)

UlrikaD
0

Ja, imorgon är det dags. Fick sträcka på benen en stund i hagen.

UlrikaD
0

Men sen ville hon tillbaka till boet igen och bädda klart.

Roxie
0

Jisses vilken tjockis! Blir nog en stor kull :D

// Sofia

Odette
0

ooh.. va nervöst, jag ska hålla tummarna för henne nu å hoppas allt går fint Kyss Glad

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Novis10
0

Håller tummarna.Du får uppdatera när dom ar kommit:)

//Nova

UlrikaD
0

Det ligger ca 8 små sprattlisar i boet. Kan vara någon mer eller någon mindre men på ett ungefär.
Bericca är nöjd och glad över sin bedrift och anser att hon förtjänar massa beröm.
Vilket hon naturligtvis fick, då gick hon la sig över sin bebisar igen som en ruvande höna och sa åt mig att stänga dörren tyst när jag gick.

Vågade inte göra annat än att tyst tassa baklänges och smyga igen dörren. Allt är bra iallafall.Skrattande

Novis10
0

Grattis!

//Nova

Roxie
0

#21 Yey! Grattis till bebbarna! :D

// Sofia

Zvintos
0

#21: Grattis ^^

CamillaS
0

Grattis! Skrattande

MaaariaS
0

GrattisKyss

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

UlrikaD
0

Tack allihopa!Skrattande

Caroline.H
0

Yey :) Grattis! :D

//Caroline

AnnaCDSG
0

Så kul! Grattis! Skrattande

[Sniff]
0

Stort Grattis! Skrattande

Amun-Ra
0

Vilka stora bebis bulor! Min kompis Katriina vill häldre ha från denna kull. Hon meddela detta igår kväll. En Creme eller Offwhite rex hona. Kommer ingen rex så gör det inget. Är det många som står i kö för denna kull?Glad

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

UlrikaD
0

Som det ser ut finns det inga créme eller offar alls. Alla ser silvergrå eller mörkare ut. Tyvärr, för det var offar och créme jag själv var ute efter.

De är ju bara 5 dagar gamla så jag har ju bara kikat ner, men som sagt, har inte skymtat någon ljus alls.

Nicolew
0

Grattis! :D

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

UlrikaD
0

Här har det börjat röra på sig rejält i boet. Men inte alls de färgerna jag hade förväntat mig alls, men ljuvligt söta är de hela högen. Här ligger sobel, svart, nf, rost och choklad huller om buller.

Kan de vara adopterade?Flört

Natalinas
0

Rost:) trevligt :D

Nicolew
0

Om inte storm är sg umb kan det inte vara sobel du ser i bebishögen ^^

/Nicole
http://nicoletollemark.weebly.com

UlrikaD
0

#36 Det är Timjan som är pappa, inte Storm. Och Timjan är troligtvis umb. Har aldrig varit riktigt säker, men tänkte att jag får ju reda på det nu isåfall.

Sobel finns det i kullen iallafall.

Roxie
0

Jo timjan är umb, med tanke på kindteckningarna. Men inte alls lika mörk som min Vermentino som också är silvergrå umb. Troligen kan det där också vara individuellt :) Söt som socker är han i alla fall!

// Sofia

Amun-Ra
0

Choklad rex hona till min kompis Katriina! Annars rost rex hona om inte choklad rex hona finns. Har du hunnit kolla könena ännu? Om inga rex honor finns så går ju choklad eller rost bra säger hon. Helst choklad dock..

UlrikaD
0

#38 Troligtvis är han homozygot silvergrå umb. Därför han är så ljus.

#39 Har precis kommit hem från Köpenhamn, bebbarna stensover så jag skriver imorgon, men jag tror det är dåligt på rex-fronten.

Amun-Ra
0

#40 Som sagt finns det inga rex så gör det inget. De är ju ändå rexbärare vilket är huvudsaken. Glad Men en Choklad hona villa hon ha om det finns. Annars får det bli en rost hona! Glad