Amatör hamster köns fråga
Hej alla!
Jag har en hona hamster hos mig nu och jag har ju sett hennes könsorgan och det är inte mycket där. Men jag undrar (eftersom detta är min första hamster) har jag aldrig sett en hane hamster i verkligheten. Hur stor skillnad är könsorganet? Har ni någon bild på hane där man verkligen kan se. Eftersom det inte är så många som lägger upp bild på hamsterns könsorgan så är det lite svårt att veta hur det verkligen ser ut skillnad mot honan! Lägg upp bild!
Nja, självaste organen ser man väl sällan på en hane heller, de ska möjligtvis vara om han precis tvättar sig eller vid parning.
Det är däremot lätt att se skillnad på guldar med hjälp av deras stora pung, fast du har lagt det under kategorin Robbar, så jag ids inte lägga in någon guldbild då. OCh jag har ingen aning hur stor skillnaden är på robbar, men jag tror att de är svårare att se skillnad där.
Så vi får se om någon med robbar nappar på tråden.
--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus
Här är en bild på skillnaden på robbar.
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Oj inte meningen att lägga tråden under robbar! ops :S Menar gulidsar. I framtiden vill jag gärna föda upp guldisar och då måste man ha koll på könen ju. Är det sant att dom har pung? Jag trodde det med tills en kompis sa att dom inte har det :o Då är det alltså gansksa lätt att dela upp könen för man ser att hanarna har pung?
Ja hanar har pung, men det kan ändå vara svårt att se i början då den inte syns så tydligt förrän de blir könsmogna vid 3,5-4v ålder.
Däremot kan man se skillnad genom att på honor sitter könsöppningarna närmre varandra än på en hane.
// Sofia
Okej tack alla för svar!