En fråga
Är det okej att para En Silvergrå brunörad Lh med en choklad skp Lh ?
Tack i förhand!
Ja silvergrå tillhör ju kategorin viltfärgat, som kan kombineras med alla andra kategorier.
Vad vill du få fram av din tänkta parning? :) Så intressant att höra folks planer :D
// Sofia
Jag älskar först och främst Skp ;) Sen just nu är jag rätt fäst vid choklad skp även fast jag håller på med cremebaserat :P
Sen har jag köpt en Silvergår brundörad lh pojke som behöver en tjej med en superfint huvud och det har denna brud:) Hennes mormor bor hemma hos mig och hon är en perfect hamster!
Dom skulle passa varanndra perfect!
Sen är det ju så att hans syskor två st vart creme.
Men annars i stamtavlan är det gamel gamel farmor och gamel gamel mormor som är creme och sobel. Me funkar det iallafall?
Har frågat några nära vänner som har koll på detta men dom säger olika:S
Ja det funkar, som sagt så kan silvergrå paras med alla andra färger.
Är din silvergråa hane homozygot eller heterozygot silver?
Vill du ha in denna linje i din creme-avel, förstår inte riktigt.. :P
// Sofia
Nee vill inte föra in cremebaserat till svartbaserat.
Love har inte det bästa ansiktet och det har choklad skp tjejen därför vill jag para dom så att han ger fina bebbar:)
Sen vill jag ha en svartbaserad hamster som jag mest ska ha som sällskap men kanske tar en parning på henne och då ville jag bara veta om det skulle funka att para henne med en silvergrå brunörad lh kille fast 2 av hans syskon vart creme ?!
Hmm.. ja, klart det funkar. Men då kommer ju ungarna att bli bärare av creme, vilket kanske inte är så önskat om de ska alvas vidare på. Men sålänge man är medveten om det så :)
Sen finns det ju säkert andra honor med snyggt huvud också! :)
// Sofia
Haha joo precis det finns ju massor av andra honor.
Men tycker att det vore kul att ha en som är släkt med Alice för jag behöll ingen unge från henne. Det är därför jag vill så gärna:P