Sjuk roborovski?
Jag har en lite undran här. Har inte så mycket erfarenhet av roborovskis, så jag behöver er expertis
Jag har två robbeflockar (pappa + 2 söner och mamma + 2 döttrar) här hemma och nu när jag städade och fixade i buren för dagen så såg jag att ena dottern i flocken beter sig konstigt, och ser allmänt förkyld/sjuk ut.
Hennes nos är kladdig med nåt brunt/rött, antingen blod men kan det också vara snor? Guldarna har ju brunaktigt snor. Och hon kisar med ögonen och är allmänt seg och ser helt enkelt skruttig ut.
Vet inte riktigt hur jag ska göra. Det finns inga tecken på bråk, de har alltid kommit bra överens.. Sover tillsammans, äter tillsammans och ja.. de umgås hela tiden.
Men om hon är förkyld, bör jag låta henne bo själv så hon inte smittar de andra? Har som sagt ingen erfarenhet av förkylda robbar.
Hon äter och dricker, och har inte gått ner något i vikt. Systern och mamman är helt oförändrade.
// Sofia

Låter som om hon är förkyld. Har inte haft några sjuka robbar men förkylda guldar och de har ju sett något liknande ut.
Har haft tre stycken, två stycken blev pigga och friska igen efter en 10 dagars antibiotika kur och den tredje klarade sig inte.
Jag vet inte om jag hade delat på dem, hon bör ju redan ha smittat de andra isåfall. Men jag är ingen robbe-expert heller direkt.