Hamster iFokus

Hamster

Etikettguldhamster
Läst 4700 ggr
Luisa
0

Förvirrad :S

Hej.

jag var precis i djuraffären och köpte hamster grejer. Jag har läst här och på andra ställen att hamstervadd är dåligt, men kvinnan började berätta att hamstervadd är bra och att toa papper kan de typ kväva sig med om de får i sig och att de även kan få förstoppning av det. Nu är jag helt förvirrad och vet inte vad jag ska tro på. Min hamster kommer i morgon den 3: e så jag vill gärna få svar innan dess.

YellowKiwi
0

Toapaper är mycket bättre! Hamstervadd etc. kan orsakar skador och annt.

Luisa
0

oki tack :)

YellowKiwi
0

Visa bild på sötnosen sen! Oskyldig

UlrikaD
0

Med tanke på att djuraffärerna säljer hamstervadd och inte toapapper så är det ju inte så konstigt att de rekommenderar vadd.

Finns mycket annat galet de rekommenderar också.

Luisa
0

japp jag har några exempel på det.. Kalkstenar, saltstenar, hamstervadd, diare droppar, vitamindroppar, hamster schampo….. lägg till mer om jag har glömt något

Luisa
0

bilder kommer säkert i morgon

:)

TildaH
0

Tja, med tanke på att de kan kvävas o få förstoppning av toapapper så var det alltså denna "ätbara" vadd hon försökte sälja, suck.

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

Luisa
0

japp du  gissade rätt ;)

HamsterMarie
0

#5 Hamstergunga.. Foten i munnen

Luisa
0

#9 hamstergunga???? ok det var något nytt, Kan man få se en bild på en sådan hamstergunga?

HamsterMarie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en..  det farliga är det gula vaddet

Amun-Ra
0

Låter som en dam som har dollar i ögonen. En dam som snackar big time crap för att få selja sina varor. Nä bästa tipset,rådet och infot får du här inne hos oss på hamster.ifokus.se Flört

BlommaAnnicas Hamsteruppfödning Blomma

http://superpawshamstrar.blogspot.fi/

Luisa
0

#11 jaha ok tack:) jag har sett några på hif ha sådanna gungor……

#12 japp antagligen, japp man kan alltid få de bästa tipsen här :)

Vimsan98
0

Hon där i djuraffären pratar ju goja xD Toapapper är bättre,en annan sak man oxå kan ha i deras lilla bo är strimlat papper,eller nått sånt.? jag vet inte riktigt vad jag kan kalla det xD men min hamster har det ;)

Luisa
0

min hamster har rivet hushollarpapper

Vimsan98
0

Ahaa,det är många som har det :) är jag den ända med strimlat papper tro? xD fast jag fick det av uppfödaren jag köpte min hamster av :)

Luisa
0

oki :)

Odette
0

#14 Är det STL-strö du tänker på?

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Vimsan98
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#18, Jag vet inte, det är som vanligt papper som man ritar på typ,fast det är inte vasst såklart, och så är det strimlat , det kan mycke väl heta STL-strö för jag har ingen aning om vad de heter. Det ser ut som på den bilden jag ladda upp där:

Jag la det på min matta så det är inte världens bästa bild xD

Luisa
0

det ser ut som strimlad ritpapper men jag kan ha fel….

Vimsan98
0

det är nått sånt,men det är ganska mjukt för min hamster, ända sen hon var nyfödd så har hon haft sånt så jag har fortsatt med det :)

Luisa
0

ok

Music96
0

#19 ser ut som strimlad telefonkatalog eller nåt sånt. :)

Har hon det i sitt bo, eller använder du det som bottenströ?

Flamman1
0

Sånt här säger dom ska vara bra… Dom säger att det är något som gör att hamstrar inte trasslar in utan att det är som fiber som delar sig så dom inte kan strypas och om dom äter det så går det bara igenom dom..

Är det sant?

Här är en Bild på det…

Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

Vimsan98
0

#23. jja typ som papper från en katalog ser det ut som, fast min mamma hon strimlade sånt papper på sitt jobb så jag har ingen aning om vad det va för sorts papper men min hamster tkr om det.

Hon har det i sitt bo där hon sover. :)

Luisa
0

#24 om det är hamstervadd är det inte sant att det är ofarligt. det är lika farligt som vanligt hamstervadd, de bara bytte ut namnet hamstervadd till smältbar/ätbarhamstervadd.

så använd hellre vanligt ofärgat toa/hushållarpapper!!

Music96
0

#25 okej tack. :)