Hamster iFokus

Hamster

Etiketteravelgenetikuppfödningvintervit
Läst 4272 ggr
mjuhm
0

Ge mej anledningar!

Nu vill jag ha anledningar till att skaffa guldhamster. Och anledningar till varför jag ska ha kvar mina dvärgisar. Blir det att jag skaffar guldhamster så har jag kvar dvärgisarna, men föder inte upp några nya. Istället blir det att jag föder upp guldhamstrar.

Har haft dvärgisar sen i slutet av år 2007 och haft som ett litet släktträd. Nu när jag kollat runt på iFokus, finns det SÅÅÅ många som har guldisar och jag har blivit SÅÅ sugen å att köpa en själv. Men känns svårt att måsta "överge" dvärgisarna :( Så därför behöver jag anledningar till varför jag ska skaffa guld- eller varför jag ska fortsätta med mina dvärg.

Visste inte vart jag skulle sätta detta inlägg, så flytta det om det är ett måste.

mvh Therese

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

UlrikaD
0

Man behöver ju inte sluta med dvärgar för att man vill ha guld. Men man kanske inte behöver avla om det är så att man har ont om plats. Men sällskap kan man väl ha båda delarna.

Jag har både robbar och vintervit men jag avlar inte på dem.

mjuhm
0

#1 Ja, men jag ska ju ha kvar dem ifall jag ska skaffa en guldis. Men jag ska inte avla på dem bara. Det står där uppe Flört. Jag har inte direkt ont om plats, men jag skulle nog aldrig få avla både dvärg och guld. Fast kanske endå. Men mina dvärgisar är så gamla nu tycker jag. Alla fyller 2 år dehär året. Hanar kanske går och para i mars ifall det fyller 2 år i juli? Men guldisar verkar så himla mysiga. SKulle väldigt gärna vilja ha en guld.

Lollia97
0

Jag tycker att du skall fortsätta föda upp dvärgar eftersom de finns så få som föder upp dessa gullungar!

Michaela-N
0

Inget illa menat men…om du inte får ta dina djur till veterinären när det behövs tycker jag inte du ska ha några djur alls…Obestämd

Ellenfyrkant
0

Jag tycker inte att man ska behöva söka anledningar av andra för att skaffa/ byta art. Det är ju sånt man måste komma fram till själv.

Och om det är som #4 skriver håller jag med henne fullt ut.

Mvh Ellenfyrkant

Michaela-N
0

#5 Se Länk

mjuhm
0

#6 Men dom ska få komma till vetrinären.

De är bara ett enda djur som är sjukt, och han ska vi åka in med.

Michaela-N
0

#7 Bra att ni äntligen gör det.

Ja, det är bara 1 än så länge, men det händer ju att andra också behöver komma till veterinären.

mjuhm
0

#8 Vet. Men det kändes som om jag hade flera sjuka djur ch ingen fick komma till vetrinären, när du sa att jag inte borde ha djur alls..

#5 Det jag menar är att ni skulle skriva alla bra saker som har med guldhamstrar att göra.. Kanske var otydlig.

Ellenfyrkant
0

#9 Ska vi bortse från det negativa då. Varför ska du ge medlemmarna uppgiften att uppmuntra/ uppmana dig att skaffa flera djur?

Vi säger att alla dina djur skulle behöva behandlas, de kanske får ohyra, mask etc. skulle du ha möjlighet att betala veterinär och låta alla behandlas i omgångar då? Det är ju exmepel på saker som kan göra att alla behöver behandlas.

Mvh Ellenfyrkant

TildaH
0

Ok.

Jag tror ni fått fram eran åsikt nu. Köper man djur ska de tas till veterinär. Vilket är en självklarhet även för mig.

Men om alla nu kan försöka återgå till de TS ville veta med tråden.

Vad är guldhamstern fördelar, hur underbara är de?

Visst var det de något sådant du undrade?

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

mjuhm
0

#10 Gud.. Om alla får olika saker så det behövs vetrinär, antagligen åker vi in med dem till vetrinären! De är ju en självklarhet.

#11 Tack, det var så jag menade..

Ellenfyrkant
0

#12 Tycker du ska se över det där noga i alla fall för veterinärvård är oerhört viktigt. Och prata med dina föräldrar/ din pappa som vägrade köra din sjuka hamster till veterinären.

Mvh Ellenfyrkant

Denna kommentar har tagits bort.
teddybaby
0

Diskussioner kring veterinärvård hör väl mer hemma i den andra, länkade tråden? För övrigt ser jag inga konstigheter med att trådskaparen ifråga vill veta de positiva anledningarna kring avel av respektive djur. Måhända att trådskaparen ifråga var otydligt i sin formulering av inlägget.

#0 Jag har ingen kunskap kring avel av varken guldhamster eller dvärghamster, men dvärghamsteruppfödare verkar ju vara lite mer ovanligt - en anledning i sådana fall! Dvärghamstrar är ju så tokigt söta. ;)

dragonstar
0

Jag säger fler dvärguppfödare. Speciellt Robbar!

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

mjuhm
0

#16 okej:)

mjuhm
0

#15 Okej tack:)