Bumsa & Bamse på dejt!
Åh, vad trevligt
Hoppas det blir bäbisar, jättefina hampisar båda två
Tack Sniff! 
De har underbart temperament båda två och även om Bamse inte är "utställningsmaterial" pga sitt brutna band så går temperamentet före det estetiska för mig :)
…o givetvis så tycker jag ju att alla mina bebisar blir superfina ändå 
Stiliga föräldrar. ^^
Håller tummarna på bebbar:)
//Nova
Besök gärna min hemsida här.![]()
Medarbetare på Hamster ifokus!
Nu har bebisarna kommit..! 
Jag har inte räknat dem än, vill inte ner o störa första dagarna.
Kikade bara som hastigast så det inte låg döda bebbar där o gav Bumsa banan 
Grattis!
/ Caroline- Kolarängens guldar i cremebaserat och mörkgrått, samt Roborovski.
Grattis, Jag håller tummarna här hemma.
Grattis till småttisarna ^^
Oh, va kul. Sett ungefär hur många det är än?
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Åh, grattis! 
Grattis
Medarbetare på Chinese crested ifokus.
Räknade småttingarna igår och de är 8 st 
Vad roligt. Jag blir ju så avundsjuk! 
Härligt ;)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
oj så många det vart roligt !:D

Du bör helst vänta med att fota dem tills de har öppnat ögonen.
En vit kan du inte få om inte båda föräldrarna är silver, och vitmagat kan du bara få om någon av föräldrarna är vitmagad eller roan.
Okej, jag har hört lite olika om det där med att fota innan de öppnar ögonen o de flesta uppfödare fotar innan men då vet jag. Vad är det som kan ske? Har alltid fotat mina bebisar innan.
Nej såg att den inte var helt vit, den har svag cremefärgat i sig oxå, blandat med vitt.
Farmor eller farfar var silver.
Pappan har visserligen vit mage men även halvt bandad, så det sträcker väl ut sig sen 
#22: Hamsterföreningen har som rekommendation att man inte fotar innan ungarna öppnat ögonen.
Anledningen är att en del kan vara för mycket inne hos honan och då stressa henne.
Och en stressad hona är ju inte bra, med tanke på konsekvenserna som då kan bli.
Så det är på egen risk man fotograferar innan ungarna öppnat ögonen, i princip.

#22 Kan vara bra att läsa avelsrekommendationerna hos SHF om man ska avla. Där kan man läsa de regler och rekommendationer föreningen har.
Att vara vitmagad och ha vit mage är inte samma sak. Vitmagat är en ärftlig gen och behöver inte alltid synas.
Har aldrig mamman i buren då jag kollar ungarna.
Hon får en barnledig stund på några minuter i sin springboll
Jag har läst dem, men om denna sida enbart är för experter så är det inga större problem att jag avreggar mig o hittar nån sida där det är okej att vara på en lägre nivå..?
#25 Experter och experter, handlar väl mer om att man gärna uppmuntrar till att alla värnar om djuren och går samma väg. Många tycker rekommendationen är överdriven medan andra tycker den är bra och accepterar den utan invändning. men den har ju tillkommit av en anledning, att man helt enkelt sett att många ungar faller bort i kullar och detta är ett sätt att försöka få bukt på det. Så man inte pillar och petar i tid och otid 
Visst kan du fota dina ungar, när du vill och hur du vill. Det gör ju var och en precis som man vill. Men man kan alltid försöka föregå med gott exempel, att inte lägga ut bilder på dem innan de öppnat ögonen, tex.
Men som sagt, upp till var och en.
Vi vill bara upplysa om att det finns rekommendationer som vi hoppas att alla- medlemmar som icke medlemmar vill stötta och rätta sig efter. Bara bra om mamman får ha dem för sig själv utom vid ev. snabbkoll då man kollar könen vill säga 
_

#25 Om du läst dem och valt att inte följa rekommendationerna så är det ju bara att du skriver det då.
Jag skriver mina tips och råd, inte till folk som är på en "lägre nivå" utan jag tar för givet att det är någonting man missat och kanske vill ändra på.
Men det är samma om någon skriver att de använder hamstervadd och vet att det kan vara farligt. Då kan man ju inte säga så mycket mer om det, det får ju vara upp till var och en.
Men om personen inte har en aning om att hamstervadd är farligt så är det väl bra om åtminstone någon upplyser om att det är det och varför?
Det har väl ingenting om att vara på en hög eller låg nivå, det har väl om att ta hand om djuren på bästa sätt.
Men som sagt, var och en får göra som de själva vill, men ingen som läser på ett forum kan veta vad personen i fråga vet eller inte vet. Man kan bara informera.
Och att informera på ett forum tycker jag ingen kan ta illa upp över.
Aighty