Hamster iFokus

Hamster

Etiketthamster
Läst 2602 ggr
dragonstar
0

Massa frågor om avel

Nu undrar jag vilka härsom är uppfödare?
Ställer ni ut era djur elelr föder ni upp för sällskap?
Jag har länge velat ta en kull och nu bestämt att jag ska försöka hitta rätt avelsdjur.

Hur tänker ni när ni avlar?
Hur lätt är det om man inte ställer ut djuren att få nya hem åt dem?

jag är intreserad av att Avla på robbar som värkar vara rätt ovanliga. Vart hottar ni era avlesdjur? någon anonsida jag inte tänkt på?
Vad anser ni om att bladna djurafärsdjur med stamtavledjur?

Slutligen finsn det ngår  träffar i södermalandsomrpdet elelr stockholm södertälje som kan var bra och gå på för en som planerar första kullen?

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

Zvintos
0

Jag ställer ut mina, men det är inte främst därför man jag föder upp.
Huvudsyftet är ju trevliga hamstrar som sällskap.
Jag ställer mest ut för att jag tycker det är roligt. Glad

Innan jag ställde ut hade jag inte mycket svårare att bli av med hamstrarna.
Tror mest det beror på vart man bor och hur stor efterfrågan är.

Gällande att avla på djuraffärshamstrar så finns det en diskussion om det redan, som inte lär ligga mer än någon sida bak.

dragonstar
0

Okej =) 

Det käss som att det är lätt att hitta information om Guldhasmter och ävne att hitta avelspar. Men när det gälelr robbar är det jättesvårt. Hittar inget här på iFokus som gäller deras avel elerl färganlag och sånt. Dom finsn ju i flera olika färger men har inte sätt hur fägerna ser ut.

HamsterMarie
0

Jag skulle gärna ta min första kull på Kokos (Alisia) fast jag måste få låna en hamster av någon först, hahaha Skrattande

henne ska jag också ställa ut på nästa utställnig i stockholm eller kallhäll. Jag ställer ut för skojjs skull.

dragonstar
0

=) Ja jag är lite nyfiken nrä det gäller utställning själv men det är ju alltid så lång ifrån mig. kronglig väg att åka och jag har ju inge körkort helelr så då blir det kollektivt och de på vintern med hasmter låter inge vidare. =S

Charlie2006
0

Jag ställer inte ut då det helt enkelt inte brukar vara några utställningar där jag bor. Jag hittar mina hos privatpersoner och hos uppfödare (sen har jag inte många och vill ha det så) Flört. Jag kan inte riktigt säga hur jag hittat dom.

Om jag ex skulle hitta en robbe med en annan färg än agouti eller husky så tror jag nog att jag skulle avla med den om den inte hade svansknyck eller liknande, just för att få in färgen.

#2 Du kommer nog bara få tag på agouti och husky i sverige. Finns några få som har brocked (agouti med fläckar) hos sig oxå. Dom andra färgerna finns inte i sverige än och om du vill ha dom får du importera helt enkelt ;).

Husky (vit ansikte) blir bara om det finns hos båda partner, har hört att några har fått kullar med bara husky på ena sidan oxå men inte så vanligt. Helt vita får du genom att para husky i flera led (båda sidorna).

Min hemsida

"Om man inte vet vad man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram."

//Frida

dragonstar
0

Okej =) vad spänandne jag har blivit rekomenderad Geisha att hon ska ha flera olika färger på inpport. MEn ajg har inte fått tag i henne. Hon bor dessutom i mellansverige som ajg så det är ju inte en omöjlighet att ta mig dit.

dragonstar
0

Ni som har dvärgar? hur gör ni med parning? sitter paren ihopp hela tiden? elelr sätter ni hihopp för parnign och sne särar på dem?