Klorna!
Som sagt så är den hamstern jag har nu min första hamster. Jag tycker hennes klor börjar bli långa och jag är lite rädd för att klippa dem med tanke på att hon ALDRIG sitter still när man håller henne xD Finns det något annat sätt? Kan man fila ner dem?
Fila kan gå, men tar tid det också när de inte vill vara still.
Det man kan göra är att lägga in något i buren som de slipar sina klor mot, exempelvis en sten eller lerkruka.
Om du ändå skulle behöva klippa dom kan du gå till veterinären och få det gjort. Det kostade 60kr där jag gjorde det, då fick jag vara med och hålla medan veterinären tog tag tassarna och klippte, det hjälpte så klart att hamstern var ganska lugn.. Men om dom inte är så jättelånga kan du pröva med att det som Ninni skrev att lägga något i buren :)

Jag har en sten i buren men det har hon haft enda sen jag fick henne. Men jag ska nog testa fila och går inte det så gör jag som #2 gjorde att gå till veterinären för att göra det ;D
Är klorna verkligen långa då? Det är väldigt sällan man behöver klippa klor på en hamster.
// Sofia

De klorna där bak (på baktassarna) är lite längre än fram tassarnas klor Jag ska se om jag kan få en bild men det är inte säkert för klorna kanske inte är så lätta att se men jag försöker.

Nej, de där klorna är inte för långa :)
// Sofia

Okie :) tack! Jag är inte så van ju eftersom hon är min första hamster :)