Många hamstrar ?
Jag funderar på hur ni med många hamstrar hinner med, alltså typ över 20 st. Jag själv har 3 st och skulle ha tid för några till. Men inget 50-tal direkt som vissa uppfödare har. Blir det vissa favoriter som får komma upp oftare ? Får alla komma upp en sväng dagligen eller finns inte tid åt det?
Mvh Ellenfyrkant
Jag har träffat vissa med över 200 hamstrar.

#1 Oj, det är lite synd för det har jag svårt att tro att någon har tid med. Och har man konstigt nog tid lär man inte ha råd och har man råd = jobb så har man troligtvis inte tid. Det går inte ihop med 200 hamstrar. ;P
Mvh Ellenfyrkant
Jo, om man har ett jätte-rum till de. precis som de hade.
Inga burar utan ett helt rum!
de lär ju inte få någon kärlek precis….
när jag var på utställning då var det en som hade så många. hon tog upp en av de och sa:
-Oj, är det här min.. VILKEN FUL!
Hon skulle säkert bara kunnat ge den gratis till mig om jag hade frågat, utan att hon behövt tänka.. värkar det som.

Jag har många hamstrar och andra djur utöver det också.
Mina får vara ute minst en timma varje dag, men det innebär också att jag har flera hamstrar ute samtidigt i olika hagar.
Alla får kel och gos precis varenda dag. Några får mer, några får mindre beroende på hur mycket de har tid just då. I vilket fall får de alltid en puss på nosen och klappar både när jag fyller på maten varje kväll och varje gång jag lyfter in eller ut dem ur buren.
Men den tiden på dygnet som jag är vaken är det alltid minst två hamstrar som är ute och springer.
Det funkar hemma hos mig iallafall.
Jag tror dock inte att någon har plats för 200 guldhamstrar hur stort rum man än har. Då är det nog dvärgar som lever i större flockar det rör sig om isåfall. Och de vet jag att de inte kommer ut på samma sätt som guldhamstrar.

#6 Syftar du just på om man har såpass många eller när man håller dv. hamstrar ö.h.t. ?
Hur många hamstarar har du ? *nyfiken*
Mvh Ellenfyrkant
Jag har 12 guldhamstrar för tillfället och 6 roborovskis.
Mina guldisar får komma ut och springa av sig varje dag. Inte alltid de får komma ut i hagen men alltid komma upp och sitta hos mig vid datorn eller om vi kollar på tv (självklart en åt gången).
Pussar och gos får alla i överskott varje dag 
// Sofia

#7 Syftar på om man håller ca 200 dvärghamstrar. Mina dvärgar kommer ut dagligen och det vet jag många mer som gör likadant.
Jag har 27 guldhamstrar, 6 robbar och 1 vintervit. Plus en kull med guldhamsterbebisar.
Jag tror att det är väldigt individuellt hur många man orkar med, sen beror det även på hur pass mån man är om att de alla ska få "sin" dagliga uppmärksamhet osv..
Är man noga med att de får komma ut och springa och att man verkligen tar sig tid och umgås med dem så kan man kanske inte ha hur många som helst.
Men alla har olika gränser.
Jag har 18 guldhamstrar och 5 vintervita (alla i separata burar) och det är betydligt fler än jag först hade satt som "max antal".
Men så länge jag tycker det är roligt att pyssla med dem, byta i burar, ge dem bra Foder, gulla å pussa på dem osv- så är det ju inga problem. Jag lägger mycket hellre tid på att pyssla med djuren än att ränna på stan eller liknande ;)
Men jag tycker också det är viktigt att inte dra på sig för mycket djur på en gång.. om det utökas successivt så hinner man känna efter med tiden, så det inte blir för mycket.
Det är ju inte tänkt att man ska gå in i väggen bara för att kunna lägga sig om kvällarna med gott samvete. Det ska kännas roligt att vara med djuren, inte som ett måste :)
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_